En l’avantprojecte de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a 2018 s’estableix, en la seua disposició addicional vint-i-sisena, un percentatge màxim del 66% de l’import de la carrera professional per al PAS de les Universitats públiques valencianes l’any 2018.

Des de CCOO considerem que aquest percentatge és insuficient i injust i, per tant, exigim l’aplicació en 2018 del 100% de la carrera professional.

Tenint en compte que altres conceptes retributius com són el pagament d’acreditacions ja s’abonen des de 2017 al cent per cent i que les Universitats tenen marge pressupostari per complementar els recursos procedents del de la Generalitat, considerem que és posible incrementar el percentatge d’abonament de la carrera professionaldel PAS i així eliminar els greuges entre les diferents administracions valencianes per aquest concepte.

CCOO exigeix que s’elimine aquest límit màxim del 66% i es permeta que les Universitats paguen el 100% amb fons propis perquè aquestes han manifestat repetidament que disposen de recursos suficients per fer-ho.

CCOO instarà en el procés de tramitació parlamentària, fins a la seva aprovació definitiva, a suprimir l’establiment d’aquest percentatge màxim, clarament injust per al PAS de les universitats públiques valencianes. En aquest sentit, CCOO ha presentat als grups parlamentaris una esmena a la Llei de Pressupostos de la Generalitat per tal d’eliminar el límit del 66% per al pagament de la carrera professional del PAS en 2018, la qual esperem veure reflectida en el text final d’aquesta Llei que han d’aprovar durant les pròximes setmanes les Corts Valencianes.