(Aprovat per la Junta de Govern de 18-9-2000)

Criteris per a la confecció de les convocatòries de proves selectives per a l’accés de personal funcionari (de carrera o interí) i provisió de llocs de treball (definitiu o temporal) de personal d’administració i serveis de la Universitat Jaume I.
Preàmbul

L’objectiu d’aquest document és la unificació i l’homogeneïtzació dels tipus d’exercicis i la seua puntuació en les proves selectives i els sistemes a utilitzar en les diferents convocatòries d’accés i provisió de llocs de treball del personal d’administració i serveis de la Universitat Jaume I.

Així mateix, pretén servir de guia tant a l’administració com a les centrals sindicals per tal d’agilitar els processos de selecció.

Una vegada confeccionada la convocatòria de selecció que corresponga es trametrà a les organitzacions sindicals per tal que, en el termini d’una setmana, informen sobre la convocatòria. Transcorregut aquest termini es remetrà a la signatura del rector per a la seua publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Els sistemes de selecció a utilitzar en les convocatòries de proves selectives per a l’accés (oposició o concurs oposició) es negociaran conjuntament amb l’oferta d’ocupació pública, tant les lliures com les de promoció interna.

Per tant, d’acord amb el que estableix l’article 51. f, dels Estatuts de la Universitat Jaume I i realitzada la negociació prèvia amb la Mesa Negociadora de la Universitat Jaume I, la Junta de Govern en la reunió celebrada el 18 de setembre de 2000, acorda els criteris per a la confecció de les convocatòries de proves selectives per a l’accés de personal funcionari (de carrera o interí) i provisió de llocs de treball (definitiu o temporal) de personal d’administració i serveis de la Universitat Jaume I, que s’assenyalen a continuació.
PROCESSOS SELECTIUS

Funcionaris de carrera

Processos específics de promoció interna (disposició addicional quarta del decret 33/1999)

Processos genèrics de promoció interna

Substitucions, comissions de servei i millora d’ocupació

Borses de treball

Funcionaris interins

  1. CONVOCATÒRIES DE PROVES SELECTIVES PER A L’INGRÉS, COM A FUNCIONARIS DE CARRERA, EN ESCALES PRÒPIES DE LA UNIVERSITAT JAUME I

Sistema de selecció:

Amb caràcter general s’utilitzarà l’oposició, d’acord amb l’establert a l’article 3.2 del D 33/99, segons l’article 4 del Decret 33/1999:

    1. L’oposició és el sistema de selecció consistent a superar les proves que s’establisquen en la corresponent convocatòria, i que poden consistir en exercicis de caràcter oral, escrit i pràctic, la finalitat de les quals siga comprovar les aptituds de les aspirants o els aspirants i els seus coneixements de les matèries pròpies de les places convocades.

    2. Les convocatòries poden establir l’exempció de realitzar determinats exercicis per a aquells aspirants que els hagen superat en les proves selectives d’accés que es realitzen a partir de l’entrada en vigor del present reglament.

    3. Els exercicis de l’oposició serviran, així mateix, per a establir l’ordre de puntuació dels aspirants que l’hagen superat, als efectes d’adjudicació de les places convocades.

    4. Quan l’oposició conste de diversos exercicis, la convocatòria determinarà el caràcter obligatori o voluntari i eliminatori o no de cadascun d’ells, i el sistema de puntuació. No obstant això, serà facultat del tribunal de selecció determinar els nivells mínims a assolir per a superar cada exercici i, en general, fixar els criteris d’avaluació dels resultats, tret que es determine una altra cosa en la convocatòria.

    5. La relació d’aspirants que superen les proves es formarà amb les persones que, després de realitzar tots els exercicis obligatoris, superen aquells que tinguen caràcter eliminatori, així, se sumarà per a cadascun d’ells les puntuacions obtingudes en tots els exercicis. Aquesta relació començarà amb l’aspirant que obtinga, d’aquesta forma, la puntuació total més alta, i finalitzarà, si escau, quan el nombre de persones incloses en la mateixa coincidisca amb el nombre de llocs convocats, els casos d’empat es resoldran en la forma prevista en la convocatòria.

    Si el nombre d’aspirants relacionats d’aquesta forma fóra inferior al de places convocades, les no cobertes es declararan desertes.

    6. A les aspirants o els aspirants a què es refereix el punt anterior se’ls sumarà posteriorment les puntuacions obtingudes en els exercicis de caràcter voluntari, així es configurarà la relació final per ordre de puntuació als efectes previstos en l’anterior punt 2.

Temari

S’haurà d’especificar obligatòriament en les bases de la convocatòria.

Proves selectives

Amb caràcter general, s’establiran tres exercicis obligatoris i eliminatoris (puntuats de 0 a 10) i un d’obligatori de coneixements de valencià nivell mitjà (puntuat de 0 a 3.5 punts), amb la qual cosa la puntuació total de la fase d’oposició podrà arribar fins a 33.5 punts.

L’estructura de les proves dels tres exercicis obligatoris i eliminatoris al qual pertanga la plaça convocada a oposició, serà la següent:

a) Per a escales d’administració general:

    Grups A i B

    Els exercicis obligatoris i eliminatoris consistiran en:

        Qüestionaris de tipus test amb quatre respostes alternatives.

        El desenvolupament de dos temes, d’entre tres proposats.

        - Un exercici pràctic desglossat en dues proves:

            L’elaboració de dos supòsits pràctics, d’entre tres proposats. Puntuarà de 0 a 8 punts (4 punts per a superar-la). Per tant, caràcter obligatori i eliminatori.

            Realització d’una prova d’informàtica. Aquesta tindrà caràcter obligatori però no eliminatori. Es puntuarà fins a 2 punts.

Grups C i D

    Els exercicis obligatoris i eliminatoris consistiran en:

        - Qüestionaris de tipus test amb quatre respostes alternatives.

        - El desenvolupament de dos supòsits pràctics, d’entre tres proposats.

        - Una prova d’informàtica

b) Per a escales d’administració especial:

    Grups A i B:

    Els exercicis obligatoris i eliminatoris consistiran en:

    - Qüestionaris de tipus test amb quatre respostes alternatives. Es proposaran, com a màxim, 100 preguntes, de les quals entre un 10% i un 25% correspondran al programa comú.

    - El desenvolupament de dos temes, d’entre tres proposats.

    - L’elaboració de dos supòsits pràctics, d’entre tres proposats.

Grups C i D:

    Els exercicis obligatoris i eliminatoris consistiran en:

        - Qüestionaris de tipus test amb quatre respostes alternatives. Es proposaran, com a màxim, 100 preguntes, de les quals entre un 10% i un 25% correspondran al programa comú.

        - El desenvolupament de dos supòsits pràctics, d’entre tres proposats.

        - La realització d’una prova pràctica relacionada amb l’escala corresponent.

I, d’acord amb l’article 3.2 del Decret 33/99, quan s’estime més adequat, podrà utilitzar-se el concurs oposició, atenent a la naturalesa de les funcions que s’han d’exercir, en aquest cas la fase de concurs haurà de consistir en la valoració dels mèrits al·legats pels aspirants d’acord amb el barem que s’especifica a continuació.

En cap cas la puntuació obtinguda per acumulació dels mèrits corresponents als distints apartats de la fase de concurs podrà superar els 10 punts. Es valoraran els mèrits en tres apartats:

Experiència professional,

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 5 punts, es valoraran els següents mèrits

    a) Per cada mes de serveis prestats a la data de terminació del termini de presentació de sol·licituds en universitats públiques, en funcions anàlogues a les de les places convocades: 0’2 punts per mes, fins a un màxim de tres anys.

    b) Per cada mes de serveis prestats a la data de terminació del termini de presentació de sol·licituds en qualsevol administració, organisme o institució pública, distinta a la de l’apartat anterior, en funcions anàlogues a les de les places convocades: 0’1 punts per mes, fins a un màxim de tres anys.

    c) Per cada mes de serveis prestats a la data de terminació del termini de presentació de sol·licituds al sector privat amb contracte laboral, en funcions anàlogues a les de les places convocades: 0’05 punts per mes, fins a un màxim de tres anys.

    Únicament es considerarà acreditada aquesta experiència professional si s’aporta certificat oficial de períodes de cotització en el règim general de la Seguretat Social o en alguns dels règims especials dins del grup de cotització de la categoria i grup mencionats en l’apartat corresponent de la convocatòria; contractes de treball temporal, nomenaments de funcionari interí i/o nòmines que acrediten la relació contractual ,categoria professional i funcions realitzades.

Coneixements de valencià i d’idiomes comunitaris

Es valoraran els següents mèrits, la puntuació màxima d’aquest apartat serà de 2 punts:

Coneixements de valencià nivell superior: 1 punt

Coneixements d’idiomes comunitaris: fins a 1 punt, d’acord amb la taula d’equivalències aprovada per la Junta de Govern de la Universitat Jaume I.

Formació

Es valoraran fins a un màxim de 3 punts:

    Titulacions acadèmiques: es valoraran les titulacions acadèmiques oficials de nivell superior a l’exigida, amb un màxim de 0.5 punts.

    Cursos de formació:

    A la valoració no es consideraran els cursos fins a 15 hores. Si hi ha dos cursos amb el mateix contingut, només serà considerat el de major duració.

        b.1) Administració general: es valoraran fins a un màxim de 2,5 punts els cursos de formació i perfeccionament sobre temes relacionats amb l’administració general.

        b.2) Administració especial: es valoraran fins a un màxim de 2,5 punts únicament els cursos de formació i perfeccionament que estiguen relacionats directament amb les funcions dels llocs de treball objecte de la convocatòria.

    Només es valoraran aquests cursos si estan homologats per la Universitat o un organisme públic competent en el marc de programes de formació contínua o de formació d’empleats públics, d’acord amb el següent barem:

    De 15 a 19 hores: 0’25 punts per curs

    De 20 a 29 hores: 0’40 punts per curs

    De 30 a 49 hores: 0’50 punts per curs

    De 50 a 74 hores: 0’60 punts per curs

    De 75 o més hores: 0’75 punts per curs
  1. CONVOCATÒRIES DE PROCESSOS ESPECÍFICS DE PROMOCIÓ INTERNA (DISPOSICIÓ ADDICIONAL QUARTA DEL DECRET 33/1999)

Sistema de selecció

Amb caràcter general s’utilitzarà l’oposició i l’administració de l’UJI procurarà als aspirants material o en el cas dels grups A i B bibliografia indicativa i tutories.

Temari:

S’especificarà obligatòriament en les bases de la convocatòria.

Proves selectives:

L’estructura de les proves dels tres exercicis obligatoris i eliminatoris al qual pertanga la plaça convocada a oposició, serà la següent:

Grups A i B:

- Amb caràcter general dos exercicis obligatoris i eliminatoris, es puntuarà de 0 a 10 punts, les persones aspirants hauran d’obtenir un mínim de 5 punts en cada un per a ser declarades aptes, exercicis que consistiran en:

    - El desenvolupament de dos temes, d’entre tres proposats.

    - L’elaboració de dos supòsits pràctics, d’entre tres proposats.

Grup C

L’oposició constarà d’un exercici obligatori i eliminatori comú, que consistirà a resoldre per escrit, en un temps a determinar pel tribunal, un test amb quatre alternatives de resposta, referides a les matèries del programa, on només una d’elles serà la correcta, sense que les preguntes contestades erròniament siguen comptabilitzades negativament.
  1. CONVOCATÒRIES DE PROCESSOS GENÈRICS DE PROMOCIÓ INTERNA

Amb caràcter general, les convocatòries de promoció interna seran independents de les d’accés lliure.

En places d’administració general es reservarà entre un 75% i un 100% de les places a promoció interna.

Cada convocatòria establirà el procediment mitjançant el qual es resoldran els possibles casos d’empat.

a) Per a escales d’administració especial:

El sistema d’accés per als tres grups (A, B i C) serà el concurs oposició. L’administració de l’UJI procurarà prèviament a les persones aspirants temari o bibliografia indicativa i tutories.

El resultat definitiu del concurs oposició vindrà donat per la suma de la puntuació obtinguda en la fase d’oposició i l’obtinguda en la fase de concurs.

La fase de concurs es valorarà d’acord amb el barem aprovat per la Junta de Govern de la Universitat Jaume I en la reunió de 23 de març de 2000.

Les proves selectives corresponents a la fase d’oposició consistiran en:

Grups A i B

    Amb caràcter general dos exercicis obligatoris i eliminatoris que es puntuaran de 0 a 10 punts. Les persones aspirants hauran d’obtenir un mínim de 5 punts en cada un per a ser declarades aptes. Aquests exercicis consistiran en:

        El desenvolupament de dos temes, d’entre tres proposats.

        L’elaboració de dos supòsits pràctics, d’entre tres proposats.

        El resultat definitiu vindrà donat per la suma de la puntuació obtinguda en la fase d’oposició i l’obtinguda en la fase de concurs.

Grup C

        Una prova pràctica relacionada amb les funcions del lloc de treball, que es puntuarà de 0 a 10 punts. Les persones aspirants hauran d’obtenir un mínim de 5 punts per a superar-la.

b) Per a escales d’administració general:

El sistema d’accés serà mitjançant un curs selectiu. El programa serà equivalent a l’últim que haja establit la Generalitat Valenciana per a aquest tipus de convocatòries. El professorat que impartisca el curs no formarà part dels tribunals de selecció.

Les proves per les quals serà avaluat el curs consistiran en:

Grups A i B:

    Amb caràcter general dos exercicis obligatoris i eliminatoris sobre el programa del curs, que es puntuaran de 0 a 10 punts. Les persones aspirants hauran d’obtenir un mínim de 5 punts en cada un per a ser declarades aptes. Aquests exercicis consistiran en:

        El desenvolupament de dos temes, d’entre tres proposats.

        2 L’elaboració de dos supòsits pràctics, d’entre tres proposats.

    La superació del curs no suposarà automàticament l’obtenció de la promoció. L’obtenció d’aquesta correspondrà sols a aquells aspirants que per ordre de puntuació coincidisquen amb el nombre de places convocades per aquest sistema. Les proves dels dos exercicis podran realitzar-se parcialment i podran tenir caràcter eliminatori.

Grup C

    Un exercici obligatori i eliminatori, que consistirà a resoldre per escrit, en un temps a determinar pel tribunal, un test amb quatre alternatives de resposta, on només una d’elles serà la correcta i en el qual les contestacions errònies descomptaran. Aquestes preguntes estaran referides a l programa.

    La superació del curs no suposarà automàticament l’obtenció de la promoció. L’obtenció d’aquesta correspondrà sols a aquelles persones que per ordre de nota coincidisquen amb el nombre de places convocades per aquest sistema.
  1. SUBSTITUCIONS, COMISSIONS DE SERVEI I MILLORA D’OCUPACIÓ.

4.1 Substitucions

1. Amb caràcter general

    a.) Procedirà la substitució del PAS, sempre que la persona substituïda allibere crèdit, i es considere necessària la substitució per la Gerència, amb l'informe previ del cap del servei al qual estiga adscrit el lloc de treball.

    b.) En el cas que no es produïsca alliberament de crèdit (alliberament sindical, incapacitat temporal, etc.) la substitució es produirà sempre per Acord del Rector, amb l’informe previ del cap del servei al qual estiga adscrit el lloc de treball

    c.) La substitució durarà mentre es mantinguen les circumstàncies que van donar lloc al seu nomenament o es proveïsca de forma reglamentària el lloc de treball.

    d.) El gaudi de les vacances no donarà lloc a la substitució en cap cas

    e.) A les vacants que es produïsquen en el personal laboral s’estarà a allò previst en el Conveni Col·lectiu de les Universitats Públiques.

2.-Procediment

Si la substitució suposa canvi de torn, la vacant s’oferirà, en primer lloc, a la resta del col·lectiu de la mateixa escala i especialització. (modificacio) La vacant que es produïsca s'oferirà a la persona de la Borsa de Treball que li corresponga, segons l'ordre establert, i si hi renuncia s'oferirà a les persones que li segueixen en la Borsa, fins que una ho accepte.

Si el lloc de treball a substituir és de un lloc base s'oferirà a la Borsa de Treball pel procediment abans exposat. Si la vacant que s'ofereix és de complement de destinació o específic superior al lloc base i es preveu que la substitució ha de ser igual o inferior a quatre mesos o, en el seu cas, igual o inferior a la duració d’un permís per maternitat s'oferirà als funcionaris de carrera del mateix servei i, si no es cobreix, s'oferirà a la resta de personal en ambdós casos dins del mateix grup i sector.

El barem aplicable en ambdues situacions serà el del concurs de mèrits aprovat per la Junta de Govern; al funcionari adjudicatari se li farà una comissió de serveis en el seu lloc d'origen per a tenir reserva d'aquest, la vacant que es produïsca s'oferirà a la Borsa de Treball.

4.2 Comissió de serveis.

Forma de provisió de llocs de treball, prevista en l’art 20.1.c) del TRLFPV i en l’art 33 del D 33/99, de 9 de març, en la que el funcionari o funcionaria designat haurà de reunir els requisits del lloc de treball, reflectits en la RLT.

Es procedirà per aquesta forma de provisió quant l’administració de l’UJI ho considere adient per la prestació del servei, entre funcionaris amb igual classificació. El lloc de treball que deixe la persona comissionada, serà oferit per a millora d’ocupació.

4.3 Millora d’ocupació.

Forma de provisió de llocs de treball, prevista en l’article 20.1.e) del TRLFPV i entenent als efectes d’aquest document que únicament serà utilitzada quant la previsió d’ocupació d’una plaça siga per un temps superior a 4 mesos o en el seu cas , superior a la duració d’un permís de maternitat i al mateix temps supose una millora econòmica.

Les persones aspirants seran personal funcionari de carrera, del mateix sector d’administració, d’escales adscrites a grups de titulació inferiors, de la mateixa especialització, amb titulació acadèmica necessària i hauran de complir amb els requisits establerts en la RLT per a ocupar el lloc de treball convocat.

En el cas de llocs de treball vacants purs la Universitat convocarà anualment els processos de concursos de mèrits o processos de selecció per a la provisió definitiva d’aquests llocs de treball.

La Gerència convocarà els corresponents processos de millora d’ocupació quan escaiga, amb l’informe previ del responsable del servei o de la unitat on estiga ubicat el lloc vacant.

Sistema de selecció:

Es realitzarà mitjançant una prova eliminatòria escrita i/o pràctica, i la valoració, si escau dels mèrits al·legats. La prova eliminatòria s’ajustarà al temari o al perfil del lloc, especificat pel responsable del servei, departament o centre de la Universitat i que se especificarà en la convocatòria.

Es puntuarà de 0 a 30 punts, s’eliminaran els/les aspirants que no obtinguen un mínim de 15 punts..

Tenint en compte que les persones aspirants seran necessàriament funcionaris de carrera, els mèrits s’avaluaran d’acord amb el barem aprovat per la Junta de Govern de la Universitat Jaume I en la reunió de 23 de març de 2000.

El resultat final estarà determinat per la suma de la puntuació obtinguda en la prova eliminatòria i la valoració dels mèrits.
  1. BORSES DE TREBALL

Els nomenaments de personal funcionari interí als quals es refereix l’article 5 de la Llei de la funció pública valenciana i les contractacions temporals previstes en el Conveni Col·lectiu per al personal laboral es realitzaran d’entre les persones que formen part de les borses de treball segons estableix l’article 17 del Decret 33/99.

Les borses de treball es constituiran amb el personal aspirant que haja participat en proves d’accés a l’escala que es tracte i haja aprovat algun exercici dels que constitueixen el procés selectiu.

L’ordre de prioritat s’obtindrà per la suma de la puntuació aconseguida en els diversos exercicis més l’obtinguda en la valoració dels mèrits, que en cada convocatòria s’establisca.

En cas d’empat tindrà preferència l’aspirant que haja aprovat major nombre d’exercicis. Si persisteix l’empat, anirà davant l’aspirant que haja obtingut major puntuació en el primer exercici.

En el supòsit que no hi haja borsa de treball i es considere convenient la seua constitució, se’n crearà una mitjançant proves selectives, que seran convocades amb la màxima publicitat. En les convocatòries s’establirà el perfil o temari sobre el qual versaran les proves selectives.

La creació de cada borsa de treball anul·larà les existents amb anterioritat de la mateixa especialització.

  1. FUNCIONARI INTERÍ

Sistema de selecció:

Es realitzarà mitjançant una o dues proves eliminatòries teòriques i/o pràctiques i, si escau, la valoració dels mèrits al·legats, d’acord amb l’apartat 1 d’aquest document. La prova eliminatòria s’ajustarà al perfil del lloc o temari especificat. Cada una de les proves es puntuarà de 0 a 10 punts, s’eliminaran els aspirants que no obtinguen un mínim de 5 punts en cada una d’elles.

Serà requisit per a poder participar en aquest procés selectiu l’acreditació de coneixements de valencià de nivell elemental. L’acreditació es podrà realitzar mitjançant la superació d’una prova específica o la presentació d’algun dels següents documents:

Certificat del nivell elemental expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o per la Universitat Jaume I.

En el cas que es posseïsca certificat de nivells superiors es procedirà d’acord amb allò que disposa l’article 16 del Decret 33/1999.

En el cas que s’establisca la valoració de mèrits, el barem s’ajustarà a allò que s’ha previst en l’apartat 1 d’aquest document, “CONVOCATÒRIES DE PROVES SELECTIVES PER A L’INGRÉS, COM A FUNCIONARI DE CARRERA, EN ESCALES PRÒPIES DE LA UNIVERSITAT JAUME I”, excepte en l’apartat de coneixement del valencià, en el qual es puntuarà el nivell Mitjà de valencià 0’5 punts i el nivell Superior de valencià 1 punt.

El resultat final estarà determinat per la suma de la puntuació obtinguda en la prova eliminatòria i, si escau, la valoració dels mèrits.

Els aspirants o les aspirants que superen el procés selectiu i no siguen seleccionats conformaran una borsa de treball per a posteriors contractacions temporals en la Universitat Jaume I en llocs amb el mateix perfil.

Excepcionalment, i prèvia negociació sindical, per a efectuar la contractació es podrà recórrer a les oficines públiques de col·locació o al Servei Valencià d’Ocupació, respectant els principis de publicitat, igualtat, capacitat i mèrit. En qualsevol cas aquestes convocatòries inclouran la realització d’una prova selectiva i, opcionalment, la suma dels mèrits. Igualment, se’ls donarà la màxima difusió possible en els taulers d’anuncis de la Universitat, en la xarxa electrònica de la Universitat, o en qualsevol altre mitjà que es considere necessari.