RESOLUCIÓ de 25 de maig de 2005, del Rectorat de la Universitat Jaume I, per la qual es convoca procés específic de promoció interna per a accedir a l’escala tècnica bàsica d’informàtica, grup C, sector administració especial, en aplicació de la disposició addicional quarta del Decret 33/1999, de 9 de març.

D’acord amb allò que s’ha previst en la disposició addicional quarta del Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià, pel qual s’aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprès en l’àmbit d’aplicació de la Llei de Funció Pública Valenciana, aquest Rectorat, en ús de les competències que li vénen atribuïdes per la normativa vigent, acorda convocar un procés específic de promoció interna per a l’accés a l’escala tècnica bàsica d’informàtica de la Universitat Jaume I, amb subjecció a les següents bases:

  1. Normes generals

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal per a cobrir llocs de treball de l’escala tècnica bàsica d’informàtica, grup C, sector administració especial, adscrits al Servei d’Informàtica, pel torn de promoció interna, en aplicació de la disposició addicional quarta del Decret 33/1999, de 9 de març.

1.2. Al present procés selectiu li serà d’aplicació la Llei orgànica 6/2001 de 21 de desembre d’universitats; el text refós de la Llei de la funció pública valenciana; el Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern valencià, pel qual s’aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprès en l’àmbit d’aplicació de la Llei de funció pública valenciana; els Estatuts de la Universitat Jaume I i allò que es disposa en la present convocatòria.
1.3. El procés selectiu es realitzarà pel sistema d’oposició, amb les proves i puntuacions que s’especifiquen en la base 5. El temari que ha de regir les proves selectives és el que figura com a annex I de la present resolució.
1.4. El tribunal adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis es corregisquen sense que es conega la identitat de les persones aspirants. En aquest sentit, el tribunal exclourà aquelles persones opositores en els exercicis de les quals figuren noms, marques o signes que permeten conèixer la seua identitat.

  1. Condicions generals dels aspirants
    2.1. Les persones aspirants han de reunir, a més de les condicions previstes en l’article 12 de la Llei de funció pública valenciana, els següents requisits:
    a) Ser funcionari o funcionària de carrera de la Universitat Jaume I, amb una antiguitat d’almenys dos anys en l’escala auxiliar bàsica d’informàtica, grup D, sector administració especial.
    b) Que el lloc de treball que s’exercisca amb destí definitiu es trobe classificat en la relació de llocs de treball de la Universitat Jaume I per a ser proveït per dos grups de titulació, C/D, sector administració especial, escala tècnica bàsica d’informàtica/escala auxiliar bàsica d’informàtica.
    c) Estar en possessió del títol de batxiller, de formació professional de segon grau o equivalent, o acreditar una antiguitat de 10 anys en el grup D, o de cinc anys i la superació d’un curs específic de formació al qual s’accedirà per criteris objectius.
    d) Estar en possessió del nivell mitjà de coneixements de valencià. Aquest requisit s’acreditarà per alguna de les següents formes:

    • Estar en possessió d’algun dels documents relacionats en l’annex IV.
    • Superar la prova específica de valencià que es realitzarà abans de començar les proves selectives corresponents.
      Pel que fa la prova d’acreditació de coneixements de valencià de nivell mitjà, se seguirà el programa d’aquest nivell establert per la Universitat Jaume I (http://sic.uji.es/serveis/slt/cursos/sltf113.html). D’acord amb el contingut d’aquest programa, s’elaborarà la prova corresponent, que contindrà una part oral i una part escrita.
      La realització d’aquesta prova correspon al Servei de Llengües i Terminologia de la Universitat Jaume I.
      2.2. Les condicions per ser admès a les proves cal reunir-les en el moment de finalització del termini de presentació de sol•licituds i mantenir-les durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió, excepte l’acreditació del nivell mitjà de valencià, que podrà ser obtinguda abans del començament de les proves selectives corresponents, tal com s’estableix en el tercer paràgraf de la base 2.d d’aquesta convocatòria. La superació del curs específic de formació s’acreditarà després d’haver-se realitzat, segons el que s’estableix en la base 9 d’aquesta convocatòria.
      2.3. Si en qualsevol moment posterior a l’aprovació de la llista d’admesos/exclosos, fins i tot una vegada finalitzat el procés selectiu, s’advertira inexactitud o falsedat en les sol•licituds o en la documentació aportada pel personal aspirant, aquesta es considerarà defecte insubsanable i es resoldrà amb la seua exclusió en el procediment.
  2. Sol•licituds

3.1. Per a prendre part en aquestes proves selectives la persona interessada ho haurà de sol•licitar segons el model oficial de la sol•licitud que s’adjunta en l’annex III, adreçat al Rectorat de la Universitat Jaume I, i que s’ha de presentar al Registre de la Universitat, sense perjudici del que es disposa en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de vint dies naturals, comptadors a partir del dia següent de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Així mateix, hauran d’indicar en l’apartat «Dades de la convocatòria» de la sol•licitud: Codi —-.
Les instàncies presentades en oficines de correus han de complir el procediment que estableix l’article 205.3 del Reglament dels serveis de correus. Es presentaran en sobre obert perquè l’empleat estampe el segell de dates en la part superior esquerra de la sol•licitud i ha de figurar amb claredat el nom de l’oficina i la data.

3.2. A la sol•licitud s’afegirà la següent documentació:
a) Una fotocòpia del document nacional d’identitat; si es tracta de document nacional d’identitat amb format antic, és necessària també fotocòpia de la targeta d’identificació fiscal.
b) Una fotocòpia del document que acredite els coneixements de valencià nivell mitjà, establerts en la base 2.1.d d’aquesta convocatòria.
c) Resguard original de l’ingrés dels drets d’examen.
3.3. Les sol•licituds seran facilitades gratuïtament a la Consergeria de l’Edifici de Rectorat i Serveis centrals, campus del Riu Sec de la Universitat Jaume I. Aquest model de sol•licitud també es podrà obtenir des de la següent adreça d’Internet: http://sic.uji.es/serveis/rec-hum/docs/.
3.4. Els drets d’examen són de 13,76 euros i s’han d’ingressar en el compte corrent núm. 3104549646 -“Universitat Jaume I de Castelló. Drets d’examen“- en Bancaixa, entitat 2077, sucursal 0580 del carrer de Cavallers, 2, i s’haurà de fer constar en l’ingrés «Proves selectives per a ingrés en l’escala tècnica bàsica d’informàtica, grup C, sector administració especial, de la Universitat Jaume I».
La falta de justificació de l’abonament dels drets d’examen determinarà l’exclusió del personal aspirant.
En cap cas la mera presentació i pagament dels drets d’examen suposarà la substitució del tràmit de presentació, en temps i forma, de l’imprès de sol•licitud d’acord amb allò que s’ha disposat en aquestes bases.
3.5 Els errors de fet que pogueren advertir-se podran esmenar-se, en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.

  1. Admissió de personal aspirant
    4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol•licituds, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució que declare aprovades les llistes provisionals d’admesos i exclosos, i s’indicarà en aquest últim cas la causa d’exclusió. Es concedirà un termini de deu dies hàbils perquè els aspirants exclosos puguen formular reclamacions o esmenar els defectes que n’hagen motivat l’exclusió.
    En qualsevol cas, amb l’objecte d’evitar errors i per a possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma escaient, els aspirants hauran de comprovar fefaentment no només que no figuren en la relació d’exclosos, sinó que, a més, els seu nom i DNI consten correctament en la pertinent relació d’admesos.
    Els aspirants que dins del termini assenyalat no esmenen l’exclusió o no al•leguen l’omissió seran definitivament exclosos de la participació de les proves.
    Finalitzat el termini de reclamacions i esmenes i resoltes aquestes, s’elevarà a definitives les llistes d’admesos i exclosos mitjançant resolució que es publicarà igualment en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació servirà de notificació a l’efecte d’impugnacions i recursos. En la mateixa resolució s’indicarà la data, lloc i hora de començament de l’exercici, que tindrà lloc en un termini no inferior a 1 mes.

4.2. Seran causes d’exclusió, a més de les assenyalades en altres apartats d’aquestes bases:

  • L’omissió de la firma en la sol•licitud.
  • No adjuntar la fotocòpia del DNI o passaport.
  • No abonar els drets d’examen.
  1. Proves selectives

5.1. El procediment de selecció es realitzarà mitjançant la superació del següent exercici obligatori i eliminatori:
Consistirà a resoldre per escrit un qüestionari de tipus test, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà considerada correcta, sobre el temari que figura com a annex I d’aquesta convocatòria. Les respostes errònies no es valoraran negativament.
La durada màxima d’aquest exercici serà de noranta minuts. Aquest exercici puntuarà de 0 a 10 punts, serà necessari obtenir un mínim de 5 punts per a ser declarat apte.
5.2. El personal aspirant superarà aquestes proves selectives en el cas que haja resultat apte en l’exercici eliminatori.

  1. Desenvolupament de les proves selectives

6.1. Aquest procés selectiu es realitzarà a les dependències de la Universitat Jaume I.
6.2. En l’exercici s’haurà d’acreditar la personalitat exclusivament mitjançant la presentació del document nacional d’identitat, del passaport o del permís de conduir.
L’incompliment d’aquest requisit determinarà l’exclusió de la realització de la prova.
En cap cas seran vàlides les còpies o fotocòpies compulsades dels documents.
El personal aspirant perdrà el seu dret d’examen si va al lloc de celebració una vegada iniciada la prova o si no assisteix a la prova, encara que siga per causa justificada.

  1. Publicitat de les llistes
    Els successius anuncis relacionats amb aquesta convocatòria, els acords del tribunal de selecció i el resultat de l’exercici es publicaran al tauler d’anuncis del Servei de Recursos Humans, ubicat en la segona planta de l’Edifici de Rectorat i Serveis centrals, campus del Riu Sec de la Universitat Jaume I, i en la següent adreça d’Internet: http://sic.uji.es/CA/serveis/rec-hum/.

  2. Presentació de documents
    8.1 Finalitzat el procés selectiu, es farà públic als llocs assenyalats en la base 7, el resultat del procés.
    8.2. El president del tribunal elevarà al Rectorat l’acord amb les persones seleccionades, perquè es publique.
    8.3. En el termini de vint dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la resolució amb les persones seleccionades, aquestes hauran de presentar, si escau, al Registre una instància adreçada al Servei de Recursos Humans de la Universitat Jaume I amb els següents documents:
    a) Fotocòpia degudament compulsada del títol acadèmic exigit en aquesta convocatòria o, si no en té, certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis necessaris per a l’obtenció del títol respectiu.
    b) En el cas que s’haja fet valer la condició de persona amb incapacitat haurà de presentar un certificat de l’òrgan administratiu competent que acredite aqueixa condició i, igualment, ha de presentar un certificat dels òrgans citats, o de l’administració sanitària, acreditatiu de la compatibilitat amb el compliment de les tasques i funcions corresponents.
    Els aspirants aprovats, com que tenen la condició de funcionaris o funcionàries de carrera d’aquesta Universitat, queden exempts de justificar documentalment la resta de condicions generals exigibles per a l’ingrés en la funció pública, atès que ja els van acreditar per als nomenaments anteriors.
    8.4. Qui dins del termini fixat, excepte en els casos de força major, no presente la documentació o de l’examen d’aquesta es deduïsca que hi manca algun dels requisits assenyalats en la base 2, no podran ser nomenats funcionari de carrera i quedaran anul•lades les seues actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què haja incorregut per falsedat en la sol•licitud inicial.

  3. Curs específic de formació

Els aspirants que hagen superat el procés selectiu i acrediten únicament cinc anys d’antiguitat en el grup D i no es troben en possessió de la titulació corresponent al grup C, hauran de superar un curs específic de formació, el contingut i la durada del qual es fixarà per la Gerència de la Universitat Jaume I, la qual cosa es realitzarà abans de la publicació de la relació a la qual es refereix la base 8.3 d’aquesta convocatòria.

  1. Nomenament de funcionari
    Conclòs el procés selectiu i verificada la documentació presentada, qui l’haguera superat serà nomenat personal funcionari de carrera mitjançant resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i quedarà adscrit com a funcionari o funcionària de l’escala tècnica bàsica d’informàtica, grup C, i amb caràcter definitiu al lloc de treball que venia ocupant amb anterioritat com a funcionari o funcionària de l’escala auxiliar bàsica d’informàtica.

  2. Tribunal de selecció
    11.1. El tribunal de selecció d’aquestes proves és el que figura com a annex II d’aquesta convocatòria. El nom de les persones que l’integraran es farà públic en la mateixa resolució en la qual es publiquen les llistes definitives d’admesos i exclosos.
    11.2. Els membres del tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, i ho hauran de notificar a la presidència del tribunal, quan concórreguen circumstàncies de les previstes en l’article 28. 2 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o si han realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació d’aquesta convocatòria. La presidència podrà sol•licitar als membres del tribunal una declaració expressa de no trobar-se sotmesos a les circumstàncies previstes en l’article 28.2 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
    Així mateix, el personal aspirant podrà recusar els membres del tribunal quan concórreguen les circumstàncies previstes en aquesta base.
    11.3. Amb anterioritat al començament de les proves selectives, l’autoritat convocant publicarà al tauler d’anuncis del Servei de Recursos Humans, ubicat a la segona planta de l’edifici de Rectorat i Serveis Centrals, campus del Riu Sec de la Universitat Jaume I, la resolució per la qual es nomenen els nous membres del tribunal que substituiran les persones que han perdut la seua condició per alguna de les causes previstes en la base 11.2.
    11.4. Amb la convocatòria prèvia de la presidència es constituirà el tribunal, amb l’assistència de les persones que ocupen la presidència i la secretaria i la meitat, almenys, dels seus membres titulars o suplents.
    En aquesta sessió, el tribunal acordarà totes les decisions que corresponguen per al correcte desenvolupament de les proves selectives.
    11.5. A partir de la constitució, el tribunal, per actuar vàlidament, requerirà la presència de la presidència i de la secretaria o, si escau, dels qui els substituïsquen i de la meitat, almenys, dels seus membres titulars o suplents.
    11.6. Al llarg del procés selectiu, el tribunal resoldrà tots els dubtes que pogueren sorgir en l’aplicació d’aquestes normes, així com el que haja de fer-se en els casos no previstos.
    El procediment d’actuació del tribunal s’ajustarà sempre a allò que s’ha disposat en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
    11.7. El tribunal de selecció podrà adoptar les mesures necessàries en els casos en què s’escaiga, de manera que el personal aspirant amb discapacitats gaudisca de semblants condicions per a la realització dels exercicis que la resta dels participants. En aquest sentit podran establir-se, per a les persones amb discapacitats que ho sol•liciten, les adaptacions possibles en temps i mitjans per a la seua realització.
    11.8. A l’efecte de comunicacions i la resta d’incidències, el tribunal tindrà la seu al Servei de Recursos Humans de la Universitat Jaume I, edifici de Rectorat i Serveis Centrals, campus del Riu Sec. El tribunal disposarà que siguen ateses totes les qüestions que es plantegen en relació amb aquest procés selectiu.
    11.9. Els membres del tribunal que actuen en aquestes proves percebran les gratificacions extraordinàries per assistències que s’especifiquen en la Normativa sobre indemnitzacions per comissions de servei i gratificacions per assistències a la Universitat Jaume I (aprovada pel Consell de Govern el 9 de febrer de 2004).
  3. Norma final
    Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptador a partir del dia següent al de la seua publicació.

No obstant l’anterior, les persones interessades podran interposar un recurs de reposició davant del rector en el termini d’un mes des de l’endemà al de la seua publicació; en aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu mencionat en el paràgraf anterior fins que no recaiga una resolució expressa o presumpta del recurs de reposició, d’acord amb els articles 116 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Contra els acords del tribunal de selecció es podrà interposar recurs d’alçada davant del rector en el termini d’un mes des de l’endemà al de la seua publicació o notificació, d’acord amb els articles 107 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

El rector,

Francisco Toledo Lobo
Castelló de la Plana, 25 de maig de 2005

ANNEX I
TEMARI

  1. La informàtica. Definició. Aplicacions.
  2. Conceptes informàtics bàsics. Maquinari i programari. Arquitectura. Sistema operatiu. Llenguatges. Programes. Perifèrics.
  3. El sistema operatiu MS DOS. Sistema de fitxers. Fitxers del sistema, arrancada i configuració. Comandaments interns i externs. Fitxers bat.
  4. El sistema operatiu MAC VOS. Entorn de treball. Fitxers de sistema. Xarxes AppleTalk.
  5. Entorn MS Windows. Windows 3.X, Windows 9.X i Windows NT. Entorn de treball. Instal•lació i configuració. Ús de recursos compartits.
  6. Sistemes HP-UX. Operació bàsica. Gestió de perifèrics. Gestió de cues d’impressió. Gestió de còpies de seguretat.
  7. Informàtica personal. Processadors de textos. Fulls de càlcul. Gestors de bases de dades. Paquets integrats. Disseny de documents HTML.
  8. Pila de protocols TCP/IP. Conceptes i utilitats.
  9. Xarxes d’àrea local. Definició. Característiques i topologies Ethernet. Protocols de comunicació.
  10. Mitjans físics de comunicació en xarxes d’àrea local Ethernet. Tipus de cable. Normatives.
  11. Equips de comunicació. Tipus. Característiques generals. Funcionament.
  12. Impressió remota. Maquinari i programari.
  13. Administració de xarxes d’àrea local. Monitorització i control de trànsit (SNMP). HP OV Network Node Manager.
  14. Còpies de seguretat. Necessitat. Planificació. Organització. Suports. Biblioteques. HP OV OmniBack II.
  15. Administració de diversos entorns remots. Actualització del programari en un entorn distribuït.
  16. Protecció i seguretat en xarxes d’àrea local. Virus, hacking, DOS i DDOS.

ANNEX II
Tribunal de Selecció

Tribunal titular:
President: el rector o persona en qui delegue.
Vocals:
3 en representació de la Universitat Jaume I.
1 proposat per les centrals sindicals amb representació en la Junta de Personal del PAS.
Secretari: el cap del Servei de Recursos Humans, que actuarà com a secretari amb veu però sense vot, o persona en qui delegue.
Tribunal suplent: la mateixa estructura

Dades personals
Nom i cognoms: DNI:
Adreça: Codi postal: Localitat:
Adreça electrònica: Telèfon:
Dades de la convocatòria
Codi: Data del DOGV: Escala: Grup: Sector:
Accés: ? Lliure ? Promoció interna ? Persones discapacitades
Adaptació i motiu de la discapacitat:
Altres dades específiques de la convocatòria:

Títols acadèmics oficials
Títol exigit en la convocatòria Centre d’expedició

Altres títols oficials Centres d’expedició

SOL•LICITE: Ser admès/a a les proves selectives a què es refereix aquesta sol•licitud, i DECLARE que són certes les dades que hi consten, i que reunisc les condicions exigides per a l’ingrés en la funció pública i les especialment assenyalades en aquesta convocatòria. Així mateix em compromet a provar documentalment totes les dades de la sol•licitud.

(Firma)
Castelló de la Plana, …………. d ……………………………………………………. de 200……
JUSTIFICACIÓ DE L’INGRÉS DELS DRETS DE PARTICIPACIÓ EN LA PROVA SELECTIVA
Liquidació La persona interessada ha fet el pagament en el c/c 3104549646 de Bancaixa
Drets d’examen:
Despeses de transferència: Aquest imprès no és vàlid sense el segell de l’entitat bancària.
Total:
ANNEX IV
Acreditació coneixements del nivell mitjà de valencià

a) Certificat nivell mitjà de coneixements de valencià expedit per la Universitat Jaume I o equivalent segons l’acord publicat a la següent adreça electrònica http://www.uji.es/serveis/slt/cursos/taula.html
b) Acreditació d’haver cursat i aprovat Valencià en tots els cursos de batxillerat unificat i polivalent.
c) Acreditació d’haver cursat i aprovat Valencià en tots els cursos de formació professional.
d) Acreditació d’haver cursat i aprovat Valencià en tots els curs de batxillerat.
e) Certificat d’haver superat la prova de nivell mitja de valencià en altres convocatòries per a la provisió de llocs de treball de la Universitat Jaume I.