RESOLUCIÓ DE XX DE XXXXXX DE 2005, DEL RECTOR DE LA UNIVERSITAT JAUME I DE CASTELLÓ, PER LA QUAL S’APROVEN LES NORMES PER A LA DISTRIBUCIÓ DEL FONS D’AJUDES SOCIALS CORRESPONENT A L’ANY 2003

Per tal de complir el que disposa l’article 29 del conveni col•lectiu del personal laboral de les administracions públiques de la Comunitat Valenciana, en allò que fa referència a les ajudes socials, aquest Rectorat,

RESOL

Aprovar les normes per a la distribució del fons d’ajudes socials corresponent a l’any 2003 que és de 49.857,60 euros d’acord amb les següents

Bases
1 Àmbit d’aplicació
2 Presentació de sol•licituds i requisits de la documentació
3 Concessió d’ajudes
4 Distribució de les ajudes
A. Fons educatiu
B. Fons per a subvenció de pròtesis i vehicles de minusvàlids
C. Fons d’ajudes a discapacitats psíquiques, físiques i sensorials
D. Fons d’ajudes per a desintoxicació
E. Fons d’ajudes per malalties cròniques
F. Fons d’ajudes per cobrir despeses ocasionades per defunció d’algun membre de la unitat familiar.
5 Documentació
A. Documentació que han d’aportar tots els sol•licitants
B. Documentació que s’ha de presentar en el cas de petició del fons educatiu
C. Documentació que s’ha de presentar en el cas de petició del fons per a subvenció de pròtesis i vehicles de minusvàlids
D. Documentació que s’ha de presentar en el cas de petició d’ajudes a discapacitats psíquiques, físiques i sensorials
E. Documentació que s’ha de presentar en el cas de petició d’ajudes per a desintoxicació
F. Documentació que s’ha de presentar en el cas de petició d’ajudes per malalties cròniques
G. Documentació que s’ha de presentar en el cas de petició d’ajudes per cobrir despeses ocasionades per defunció d’algun membre de la unitat familiar

6 Altres normes generals

  1. ÀMBIT D’APLICACIÓ
    Pot ser beneficiari d’aquestes ajudes el personal funcionari o laboral que ha prestat serveis a la Universitat Jaume I durant l’any 2003, amb una dedicació a temps complet, i que estiga, en el moment de la publicació de la convocatòria, prestant serveis a l’UJI (als efectes d’aquesta

convocatòria s’entén com a prestació de serveis el servei actiu i la situació administrativa d’excedència per atenció a fills).

Si els serveis prestats no es refereixen a tot l’any 2003, l’ajuda concedida serà proporcional al temps realment treballat.

  1. PRESENTACIÓ DE SOL•LICITUDS I REQUISITS DE LA DOCUMENTACIÓ

2.1 Les persones interessades han de presentar la sol•licitud al Registre General de la Universitat Jaume I, sense perjudici d’allò que disposa l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de vint dies naturals, comptadors a partir del dia següent al de la publicació de la present convocatòria en el tauler d’anuncis del servei de recursos humans i en el web de la Universitat, adreçada al Servei de Recursos Humans. El model de sol•licitud es troba en http://e-ujier.uji.es/, Informació personalitzada, Informació PAS-PDI, Convocatòries ajudes socials. S’ha de tindre en compte que s’han d’omplir totes les dades sol•licitades en aquesta pàgina i després imprimir-la i firmar-la.

2.2 Les sol•licituds han d’anar acompanyades de la documentació ressenyada més avall, referida sempre a les despeses (mitjançant factures, rebuts o documents de pagament) que per aquests conceptes s’hagen produït entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2003.

2.3 La documentació requerida ha de ser original en el cas de les factures, rebuts o documents de pagament. S’admeten fotocòpies compulsades del document original en el cas dels certificats acadèmics.

Per sol•licitar la posterior devolució dels originals de la documentació aportada s’han d’adjuntar fotocòpies dels documents corresponents i indicar-ho explícitament en l’apartat corresponent de la sol•licitud.

La devolució s’efectuarà quan concloga l’expedient administratiu i s’hagen realitzat els pagaments, i la podran retirar els interessats o les persones autoritzades.

  1. CONCESSIÓ D’AJUDES

3.1 Aquestes ajudes són de quantia limitada (tant en la dotació pressupostària com en el màxim que pot percebre cada unitat familiar) i pretenen beneficiar especialment les persones més necessitades del col•lectiu universitari mitjançant l’establiment d’un barem, (annex I), que té en compte els ingressos anuals de la unitat familiar i el nombre de membres que la componen.
3.2 Quan acaben els terminis fixats de presentació d’instàncies, es reunirà la Comissió d’Ajudes Socials, constituïda per un representant de cada una de les centrals sindicals presents en la Mesa Negociadora, un nombre igual de representants de la Universitat, tots

sota la coordinació i supervisió del/dels membre/es que el Consell Social de la Universitat designe, la qual verificarà que les sol•licituds rebudes compleixen els requisits assenyalats, i determinarà el percentatge que hi correspon a cadascuna, d’acord amb el barem.

3.3 Característiques del barem.

3.3.1	Els ingressos de la unitat familiar, vénen determinats per la «Base liquidable general» de la declaració de la renda o pel certificat de l’AEAT al qual es fa referència en el punt 5.A.2. Com que en aquest certificat els ingressos són bruts, cal aplicar als ingressos de la unitat familiar, les deduccions establides en la normativa vigent.
3.3.2	El percentatge determinat per a cada sol•licitud, (punt 3.1) s’aplicarà després de calcular el total d’ajudes que hi corresponen per a tots els conceptes.

3.4 Si els recursos pressupostats no són suficients per atendre totes les sol•licituds presentades, la Comissió: a) s’establirà la distribució del pressupost disponible entre els diversos grups del fons, b) es modificarà a la baixa els percentatges del barem.

3.5 Les ajudes previstes es poden concedir per a qualsevol membre de la unitat familiar.

3.6 La quantitat màxima que finalment pot rebre la unitat familiar per tots els conceptes, és de 1.138,23 euros, a excepció del que s’estableix en els punts 4.C i 4.D.

3.7 A) Els beneficiaris de MUFACE només poden sol•licitar la quantitat que resulta de restar l’import fixat per la Universitat i el que concedeix la mutualitat pel mateix concepte als seus afiliats.
B) Els qui perceben ajudes pels conceptes previstos en aquesta Resolució de qualsevol altre organisme o institució, però d’import inferior al concedit ací, poden demanar l’abonament de la diferència.

3.8	Si durant el procés de concessió de les ajudes, o posteriorment a aquest, la Comissió té coneixement que la informació subministrada pel sol•licitant no s’ajusta a la realitat, l’ajuda no serà abonada i, si escau, el beneficiari quedarà obligat a reintegrar la quantitat que li haja sigut atorgada.

3.9 Si després d’atendre totes les sol•licituds d’ajudes presentades no s’ha esgotat el crèdit fixat per a l’exercici pressupostari corresponent, la Comissió pot considerar altres possibilitats de distribució del romanent

  1. DISTRIBUCIÓ DE LES AJUDES
    Les ajudes són de 6 tipus:

4.A. FONS EDUCATIU

4.A.1 Normes generals

4.A.1.1 Per als fills que durant l’any 2003 van canviar de nivell educatiu només es poden rebre les ajudes corresponents a un dels dos nivells.

4.A.1.2 Les despeses en centres privats no concertats, atès el principi establit en el punt 3.1, se subvencionaran concedint, com a màxim un 10% de les quantitats establides en els diferents apartats d’aquest fons, amb l’excepció descrita en el punt 4.A.2.1.

4.A.2 Ajudes per nivell educatiu en ensenyament reglat

4.A.2.1 Guarderies i educació infantil

La Universitat abonarà fins a un màxim de 530,40 euros anuals, per guarderia, per fills menors de 3 anys i en aquest cas no serà d’aplicació el punt 4.A.1.2.

Igualment s’abonarà fins a un màxim de 422,19 euros anuals per educació infantil, a cada fill membre de la unitat familiar.

4.A.2.2 Estudis d’educació primària

S’estableix una ajuda màxima de 292,78 euros anuals per a cada fill membre de la unitat familiar, per les següents despeses: taxes de matrícula, transport escolar, menjador i llibres.

4.A.2.3 Educació secundària i mòduls superiors de formació professional

S’estableix una ajuda màxima de 292,78 euros anuals per a cada membre de la unitat familiar, per les següents despeses: taxes de matrícula, transport escolar, menjador i llibres.

4.A.2.4 Ensenyaments artístics i idiomes

S’estableix una ajuda màxima de 292,78 euros anuals per a cada membre de la unitat familiar, per les següents despeses: taxes de matrícula, transport escolar, menjador i llibres.

4.A.2.5 Estudis universitaris

Les ajudes màximes s’estableixen en 530,40 euros anuals per a matrícula, per a cada membre de la unitat familiar.
S’entén en aquest apartat com estudis universitaris, aquells que serveixen per l’obtenció d’un títol de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional ( no títols propis, ni masters, ni cursos de postgrau o similars ) expedits per qualsevol Universitat Espanyola.

4.B. FONS PER A SUBVENCIÓ DE PRÒTESIS I VEHICLES DE MINUSVÀLIDS

Aquest fons es concedeix per a l’atenció de pròtesis oculars, auditives, dentàries, ortopèdiques i vehicles de minusvàlids.

Els límits màxims de les ajudes econòmiques que es poden concedir pels conceptes expressats són els següents:

4.B.1. Per a pròtesis auditives (audiòfons, etc.)

S’abonarà fins a un màxim de 370,21 euros.

4.B.2 Per a pròtesis dentàries (odontologia conservadora, endodòncia, periodòncia, pròtesis, ortodòncia, etc.)

S’abonaran ajudes per l’import total si no passa de 182,45 euros, i fins al 75% de l’import si superen aquesta quantitat; les ajudes que es concedisquen en aquest segon cas no poden ser superiors a 455,08 euros, ni inferiors a 182,45 euros.

4.B.3 Per a pròtesis oculars graduades (ulleres, renovació de vidres o muntures, lents de contacte i renovació de lents de contacte)

S’abonarà fins a un màxim de 228,07 euros.

4.B.4 Per a pròtesis ortopèdiques

• S’abonarà fins a 61,52 euros per a calçat ortopèdic, incloent-hi plantilles.
• S’abonarà fins a 41,37 euros en concepte de plantilles per a peus plans o torts.

4.B.5 Per a vehicles de minusvàlids

S’abonarà fins a un màxim de 424,32 euros.

4.C. FONS D’AJUDES A DISCAPACITATS PSÍQUIQUES, FÍSIQUES I SENSORIALS

S’abonarà fins a un màxim de 636,48 euros anuals per al treballador que tinga al seu càrrec algun membre de la unitat familiar discapacitat físic o psíquic que no puga realitzar cap activitat retribuïda i no perceba cap tipus de pensió. Aquest apartat no es tindrà en compte als efectes del que disposa el punt 3.6.

4.D. FONS D’AJUDES A LA DESINTOXICACIÓ.

S’abonarà fins a un màxim de 487,96 euros per a qualsevol membre de la unitat familiar amb problemes de diversos tipus de dependències: tractament, despeses per internament,

desplaçaments a centres, cursets, material o productes no farmacèutics, etc. Aquest apartat no es tindrà en compte als efectes del que disposa el punt 3.6.

4.E. FONS D’AJUDES PER MALALTIES CRÒNIQUES.

S’abonarà fins un màxim de 436,80 euros, per a qualsevol membre de la unitat familiar que patisca una malaltia crònica. Entenent per malaltia crònica un trastorn orgànic o funcional que requereix tractament i cures prolongades, que obliga a una modificació del mode de vida del pacient i que es persistent en el temps, podent ser de tipus constant o amb períodes de remissió i brots.

4.F. FONS D’AJUDES PER A COBRIR LES DESPESES OCASIONADES PER DEFUNCIÓ D’ALGÚN MEMBRE DE LA UNITAT FAMILIAR.

S’abonarà fins un màxim de 416 euros.

  1. DOCUMENTACIÓ

5.A. DOCUMENTACIÓ QUE HAN D’APORTAR TOTS ELS SOL•LICITANTS

5.A.1 Model formalitzat de «Petició d’ajuda del fons social», que, d’acord amb la base 2.1 es troba en http://e-ujier.uji.es/, Informació personalitzada, Informació PAS-PDI, Convocatòries ajudes socials , que inclou la declaració del sol•licitant que són certes les dades exposades en la sol•licitud, i que coneix les bases i l’obligatorietat inexcusable d’adjuntar la documentació requerida en cada una de les sol•licituds d’ajuda.

5.A.2 Si no hi ha obligació de presentar la declaració de renda, cal adjuntar un certificat expedit per l’Agència Estatal de l’Administració Tributària referit a la declaració de la renda de l’any 2003 del sol•licitant i de la resta dels membres de la unitat familiar que tinguen ingressos. També cal adjuntar la relació dels membres de la unitat familiar que no perceben cap ingrés, per tal de poder aplicar les deduccions assenyalades en el punt 3.3.1.

5.A.3 Si s’ha presentat la declaració de renda, una fotocòpia llegible de la declaració.

5.A.4 Si la declaració de renda es presenta per separat per les persones que conviuen al mateix domicili (casats o persones amb règim de guanys, separació de béns o altres) s’han de presentar ambdues declaracions.

5.A.5 Si els dos cònjuges treballen: certificat de l’empresa o entitat en què preste serveis el cònjuge, en què s’acredite que no és beneficiari d’un altre tipus d’ajuda econòmica per a aquest fi o, en cas contrari, s’ha de fer constar la quantitat que tinga concedida per tal d’aplicar, si escau, el punt 3.7.B.

5.A.6 Els documents que s’aporten han de ser originals de l’any 2003 (de l’1 de gener al 31 de desembre) segons s’especifica en el punt 2.3.

5.B. DOCUMENTACIÓ QUE S’HA DE PRESENTAR EN EL CAS DE PETICIÓ DEL FONS EDUCATIU

5.B.1 Pel que fa a l’apartat 4.A.1, un certificat d’estar inscrit en qualsevol centre.

5.B.2 Pel que fa a la resta d’apartats, un certificat del centre, en el qual figure la quantia mensual que es paga, per tal d’aplicar el punt 4.A.1.2.

5.B.3 Per a estudis d’ensenyaments artístics i d’idiomes, els documents acreditatius d’haver aprovat els cursos o les assignatures per als quals se sol•licita l’ajuda.

5.B.4 En el cas de sol•licitar ajuda per altres despeses s’ha de presentar la documentació referida a les despeses ocasionades.

5.B.5 Per a estudis universitaris, un document acreditatiu de les taxes pagades durant l’any 2003 i la relació de crèdits aprovats amb relació a eixes taxes.

L’ajuda es referirà només als crèdits aprovats.

5.C. DOCUMENTACIÓ QUE S’HA DE PRESENTAR EN EL CAS DE PETICIÓ DE SUBVENCIÓ DE PRÒTESIS I VEHICLES DE MINUSVÀLIDS

5.C.1 Els beneficiaris de MUFACE i d’altres entitats que concedeixen ajudes d’aquests tipus i demanen a la Universitat les quantitats complementàries descrites en el punt 3.7, han d’adjuntar justificació de la quantitat percebuda i còpia de les factures.

5.C.2 La resta de sol•licitants han de presentar les factures originals referides a l’any 2003, d’acord amb els punts 2.2 i 2.3.

5.D. DOCUMENTACIÓ QUE S’HA DE PRESENTAR EN EL CAS DE PETICIÓ D’AJUDES A DISCAPACITATS PSÍQUIQUES, FÍSIQUES I SENSORIALS

5.D.1 Declaració de discapacitat expedida per l’organisme competent.

5.D.2 Acreditació expressa del col•legi o centre de rehabilitació en què la persona afectada rep educació especial o teràpia rehabilitadora, i la factura corresponent a aquestes despeses, desglossada per conceptes.

5.D.3 Justificants i/o factures originals d’altres despeses.

5.D.4 Declaració d’altres ajudes percebudes pel mateix concepte per tal d’aplicar, si escau, l’apartat 3.7.

5.E. DOCUMENTACIÓ QUE S’HA DE PRESENTAR EN EL CAS DE PETICIÓ D’AJUDES A LA DESINTOXICACIÓ

5.E.1 Certificat del centre o organisme, preferentment públic, responsable del tractament en el qual consta l’existència de la malaltia i el programa o les accions a portar a terme.

5.E.2 Justificants i/o factures originals.

5.E.3 Declaració d’altres ajudes percebudes, pel mateix concepte per tal d’aplicar, si escau, l’apartat 3.7.

5.F. DOCUMENTACIÓ QUE S’HA DE PRESENTAR EN EL CAS DE PETICIÓ D’AJUDES PER MALALTIES CRÒNIQUES.

5.F.1 Certificat del centre o organisme, preferentment públic, responsable del tractament en el qual consta l’existència de la malaltia i les accions a portar a terme.

5.F.2 Justificants i/o factures originals.

5.F.3 Declaració d’altres ajudes percebudes, pel mateix concepte per tal d’aplicar, si escau, l’apartat 3.7.

5.G. DOCUMENTACIÓ QUE S’HA DE PRESENTAR EN EL CAS DE PETICIÓ D’AJUDES PER A COBRIR LES DESPESES OCASIONADES PER DEFUNCIÓ D’ALGUN MEMBRE DE LA UNITAT FAMILIAR.

5.G.1 Certificat de defunció.

5.G.2 Justificants i/o factures originals.

5.G.3 Declaració d’altres ajudes percebudes, pel mateix concepte per tal d’aplicar, si escau, l’apartat 3.7.
6.ALTRES NORMES GENERALS

La Comissió concedirà un termini de 10 dies hàbils per esmenar les errades o defectes que puguen haver en les sol•licituds presentades. En acabar aquest termini, es tindrà com a no sol.licitada la part de la sol•licitud en que no s’acompanye la documentació requerida.

El rector

Francisco Toledo Lobo
Castelló de la Plana, XX de XX de 2005

ANNEX I
Barem (referit a dades del 2003)

Ingressos (en €)
Per unitat familiar
Membres de la unitat familiar
1 2 3 4 5 6
0 21642 100 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 %
20291 21642 70,00 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 %
20967 21642 68,33 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 %
21643 22318 66,67 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 %
22319 22995 65,00 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 %
22996 23671 63,33 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 %
23672 24347 61,67 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 %
24348 25024 60,00 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 %
25025 25700 58,33 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 %
25701 26376 56,67 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 %
26377 27052 55,00 % 70,00 % 100 % 100 % 100 % 100 %
27053 27729 53,33 % 68,33 % 100 % 100 % 100 % 100 %
27730 28405 51,67 % 66,67 % 100 % 100 % 100 % 100 %
28406 29081 50,00 % 65,00 % 100 % 100 % 100 % 100 %
29082 29757 48,33 % 63,33 % 100 % 100 % 100 % 100 %
29759 30434 46,67 % 61,67 % 70,00 % 100 % 100 % 100 %
30435 31110 45,00 % 60,00 % 68,33 % 100 % 100 % 100 %
31111 31787 43,33 % 58,33 % 66,67 % 100 % 100 % 100 %
31789 32464 41,67 % 56,67 % 65,00 % 70,00 % 100 % 100 %
32465 33140 40,00 % 55,00 % 63,33 % 68,33 % 100 % 100 %
33141 33816 38,33 % 53,33 % 61,67 % 66,67 % 83,33 % 100 %
33817 34493 36,67 % 51,67 % 60,00 % 65,00 % 81,67 % 98,33 %
34494 35169 35,00 % 50,00 % 58,33 % 63,33 % 80,00 % 96,67 %
35170 35845 33,33 % 48,33 % 56,67 % 61,67 % 78,33 % 95,00 %
35846 36521 31,67 % 46,67 % 55,00 % 60,00 % 76,67 % 93,33 %
36522 37198 30,00 % 45,00 % 53,33 % 58,33 % 75,00 % 91,67 %
37199 37874 28,33 % 43,33 % 51,67 % 56,67 % 73,33 % 90,00 %
37875 38550 26,67 % 41,67 % 50,00 % 55,00 % 71,67 % 88,33 %
38551 39227 25,00 % 40,00 % 48,33 % 53,33 % 70,00 % 86,67 %
39228 39903 23,33 % 38,33 % 46,67 % 51,67 % 68,33 % 85,00 %
39904 40579 21,67 % 36,67 % 45,00 % 50,00 % 66,67 % 83,33 %
40580 41255 20,00 % 35,00 % 43,33 % 48,33 % 65,00 % 81,67 %
41256 41932 18,33 % 33,33 % 41,67 % 46,67 % 63,33 % 80,00 %
41933 42608 16,67 % 31,67 % 40,00 % 45,00 % 61,67 % 78,33 %
42609 43284 15,00 % 30,00 % 38,33 % 43,33 % 60,00 % 76,67 %
43285 43960 13,33 % 28,33 % 36,67 % 41,67 % 58,33 % 75,00 %
43962 44637 11,67 % 26,67 % 35,00 % 40,00 % 56,67 % 73,33 %
44638 45313 10,00 % 25,00 % 33,33 % 38,33 % 55,00 % 71,67 %
45314 45989 8,33 % 23,33 % 31,67 % 36,67 % 53,33 % 70,00 %
45990 46666 6,67 % 21,67 % 30,00 % 35,00 % 51,67 % 68,33 %
46667 47342 5,00 % 20,00 % 28,33 % 33,33 % 50,00 % 66,67 %
47343 48018 3,33 % 18,33 % 26,67 % 31,67 % 48,33 % 65,00 %
48019 48694 1,67 % 16,67 % 25,00 % 30,00 % 46,67 % 63,33 %
48696 49371 0 % 15,00 % 23,33 % 28,33 % 45,00 % 61,67 %
49372 50047 0 % 13,33 % 21,67 % 26,67 % 43,33 % 60,00 %
50048 50723 0 % 11,67 % 20,00 % 25,00 % 41,67 % 58,33 %
50724 51400 0 % 10,00 % 18,33 % 23,33 % 40,00 % 56,67 %
51401 52076 0 % 8,33 % 16,67 % 21,67 % 38,33 % 55,00 %
52077 52753 0 % 6,67 % 15,00 % 20,00 % 36,67 % 53,33 %
52754 53430 0 % 5,00 % 13,33 % 18,33 % 35,00 % 51,67 %
53431 54106 0 % 3,33 % 11,67 % 16,67 % 33,33 % 50,00 %