ACTA DE LA MESA NEGOCIADORA DE LA UNIVERSITAT JAUME I

Acta núm.7/2006
Data: 18 de setembre de 2006
Lloc: Sala de Juntes de l’edifici del rectorat i serveis centrals.
Horari: de les 11.00 a les 13.30.

Assistents:

Representants de l’administració de la Universitat:

Vicente Cervera Mateu, president
Joan Serafí Bernat Martí
Antonio Montañana Riera
Francisco Marco Viciano

Representants de la part social:

Manuel Orenga Suliano (CCOO)
Trinidad Conde Castellano (CCOO)
Begonya Herrero Sales (CCOO)
José Luis Gordo Garcia-Madrid (UGT)
Mª Jesús Tirado Roldán (UGT)
Jose Vicente Iglesias Ortega (STEPV-IV)

Assessors de la part social
(STEPV-IV)

Secretari:
M. José Boix Juan, en substitució del secretari.

Excusen l’assistència
Francisco Lopez Benet.
Vicente M. Sales Pascual.

Ordre del dia

1r.-Lectura i aprovació si escau de l’acta de la sessió anterior.
2n.-Negociació del Pla Plurianual de Plantilles per al PAS.
3r.-Torn obert de paraules.

Desenvolupament de l’ordre del dia

1.-Lectura i aprovació si escau de l’acta de la sessió anterior

El President de la Mesa pregunta als presents, si hi ha observacions a l’acta, manifesten que no.
Arribat aquest punt, es sotmet a votació la proposta d’acta, amb el següent resultat: vots a favor, els vots de les representacions de la Universitat i de CCOO, UGT i STEPV-IV. S’aprova la proposta d’acta presentada. L’STEPV-IV fa constar que afegit a l’acta ha de constar el vot particular que van presentar en la sessió anterior.

CCOO i UGT manifesten que s’hauria d’haver enviat juntament amb la convocatòria la proposta conjunta que van enviar per correu electrònic.

Uns representants del col•lectiu de tècnics de laboratori van interrompre la sessió i van presentar un escrit, que queda com a document incorporat a l’expedient sobre les seues reivindicacions. El president manifesta que aquest no és el procediment adequat per fer públiques reivindicacions.

2n.-Negociació del Pla Plurianual de Plantilles per al PAS.

El President de la Mesa Negociadora i Vicerector d’infraestructures i PAS, presenta una nova proposta del Pla, ara toca a les representacions sindicals opinar.

Aquesta proposta presenta, els següents canvis respecte a la de l’anterior sessió:

• Deixar places d’administratiu a 35 hores.
  • En aquells departaments o serveis que tenen més atenció al públic, les places d’administratiu haurien de ser de 37,5 hores.
  • Les places de tècnics i oficials de laboratori el criteri ha de ser de 37,5 hores en aquells llocs on no hi ha més d’un torn.
  • En general, la classificació proposada és semblant a la resta d’universitats valencianes.
  • En el grup B crear places de 35 hores amb la classificació B20E020 i algunes altres com a B20E030 o B20E035.
  • El percentatge proposat a 37,5 hores és el 79,20% de la plantilla.

La representació d’UGT pregunta quin increment ha suposat la nova proposta.

El president contesta que no hi ha increment, però si s’incrementa més s’haurà d’eliminar d’altres places.

La representació d’UGT és molt negativa a la proposta, és necessari una visió més realista. La proposta sobre els oficials de laboratori difereix molt de la proposta sindical. Reconeixem l’esforç que l’administració està fent, però s’ha de fer un esforç complementari, s’ha de ficar més diners o llevar certes places, en definitiva fer una proposta més real.

La representació de CCOO manifesta que estan decebuts. La proposta sindical és més justa perquè toquen places més desafavorides. En la proposta de l’administració es va molt a la baixa. La Universitat no reconeix l’esforç que demane a certs col•lectius (laboratoris).

El president de la Mesa manifesta que el personal dels laboratoris està equiparat a la resta del seu grup i a la resta d’universitats valencianes.

La representació de l’STEPV-IV manifesta que no hi modificació econòmica des de la darrera proposta. A més que no hi ha un augment salarial considerable encara que se’ls passa de 35 hores a 37,5 hores; al ser places a temps complet tindran incompatibilitat laboral per poder realitzar altres treballs i compensar les baixes retribucions.

El president de la Mesa manifesta que les universitats valencianes són finançades totes de la mateixa manera, per tant, cal entrar en l’estàndard de les RLT d’aquestes universitats. La quantia econòmica és limitada i no podem eixir-nos-en dels límits que tenim marcats.

La representació d’UGT insisteix en què la proposta dels oficials de laboratori a 37,5 hores amb l’específic E019 significa la dedicació exclusiva i sols 8 euros més al mes que si se’ls catalogara com a E018 que no significaria cap incompatibilitat per exercir altres activitats.

La representació de l’STEPV-IV manifesta que si l’empresa contracta serveis externs és més costós. Caldria ficar al personal de laboratori el complement de disponibilitat horària, que és més econòmic que els serveis externs.

La representació de CCOO proposa que en aquells llocs de laboratori que comporten una perillositat se’ls abone un complement per aquesta perillositat. Això és independent de la dedicació a 35 hores o a 37,5 hores, però l’específic en llocs perillosos hauria de ser superior, això no afectaria a tot el col•lectiu per igual, sinó que seria particular per a cada persona/plaça. Com que la suma total disponible és la que és, cal que no es creen places que no siguen necessàries i ajornar la seua creació.

El president de la Mesa manifesta que el Servei de Prevenció farà un estudi de la perillositat en tallers de fusta. A més de propostes de millora per a la prevenció en tots els laboratoris.

El gerent de la Universitat manifesta que l’administració de la Universitat s’ocupa, entre altres funcions, de crear o reclassificar segons les seues necessitats; i els sindicats s’ocupen de la defensa dels col•lectius. Totes les places que es proposen crear són necessàries.

La representació de CCOO manifesta que no es dubte de la necessitat de la creació de places, però que ara no és el moment, no hi ha prou diners, no és necessària la reclassificació dels caps de servei i aquests diners es podrien destinar a altres col•lectius. Tampoc estan d’acord en la creació de la plaça del Vicegerent que és massa costosa, amb eixos diners s’arreglarien molts col•lectius. Les places de nova creació proposen que siguen a 35 hores.

Francisco Marco pregunta quin és el cost de la proposta sindical dels oficials/tècnics de laboratori.

La representació de l’STEPV-IV diu que el referent de les altres universitats en quant a la classificació dels tècnics/oficials de laboratori, sense tenir en compte les seues funcions reals, no és correcte. No es pot tendir a la homogeneïtzació sense tenir en compte la diferenciació.

El president de la Mesa manifesta que en els laboratoris no hi ha estructura de places escalonades degut al finançament que tenim i a les moltes disciplines que s’han d’atendre (fusta, metall,…).

La representació de CCOO proposa centralitzar un servei d’oficials/tècnics de laboratori que donara suport a diferents departaments, i al mateix temps es podria crear una estructura piramidal que donara opció a la promoció interna; s’hauria de parlar de recursos compartits a tots els nivells ja que l’UJI no és molt gran però ha de mantindre tots els serveis. En administració especial no hi ha places per promocionar, la promoció és nul•la.

La representació d’UGT manifesta que s’han de posar més diners. El tema que plantegen de reclassificar les places a 37,5 hores va en detriment de la flexibilitat horària i no compensa econòmicament amb la reclassificació proposada. Amb la proposta de l’administració no pot hi haver acord.

El vicerector de Professorat diu que s’hauria de deixar un temps perquè els sindicats estudiaren la nova proposta atès que s’ha arribat a un punt de la sessió on no s’està avançant res.

El president de la Mesa manifesta que es pot presentar una contraproposta.

La representació de CCOO destaca que per estalviar diners s’haja eliminat una plaça d’administratiu i no cap altra plaça de grups més alts. A més, demana que es resalten els canvis en cada nova proposta.

El president de la Mesa manifesta que també s’ha eliminat una plaça de grup B en el Servei de Comunicació i Publicacions. A més, afegeix que es revisaran els complements de destí als auxiliars de serveis, bibliogràfics i d’esports. Ja es convocarà de nou la Mesa, per seguir negociant.

Sent les 13.30 hores, i sense més assumptes per tractar es dona per conclosa la sessió i l’ordre del dia de la present convocatòria.

El secretari

Vist i plau