Benvolgudes companyes i companys:

Davant de les “informacions” relatives als descomunals ingressos del professorat de l’UJI aparegudes al diari “El Mundo” de Castellón i, pel que pareix, “servides” per un SAMARUC (Secretari autonòmic maligne i ruc) amb la finalitat d’intoxicar a l’opinió pública davant del problema del finançament universitari, CCOO vol manifestar el seu rebuig més absolut i denunciar públicament aquesta pràctica tan vella com menyspreable.

La recepta amb què han cuinat la “notícia” és tan barroera com demagògicament antiga:

1. S’agafen les dades del Tribunal de Comptes.
  2. Es divideix el professorat en tres grups ( tècnics, experimentals i jurídico-socials) i, a continuació se’ls assigna un coeficient de cost. Ja se sap: llapis i paper per als de lletres i matrassos per als de ciències.
  3. Es divideix la despesa total anual de la Universitat pel número de professorat.
  4. S’aplica el coeficient obtingut al pas número 2.
  5. Es condimenta amb sal grossa, pebre molt picant i un polsim d’àcid bòric…
  6. Et voilà la gallina en “pepetòria” llesta per a servir

Observeu la broma: aquesta recepta no serveix per a saber quant “guanyem”; serveix per a dir a la societat com resultem de cars, amb la mala intenció de fer-li veure que el destinatari del pressupost no és ni la docència ni la investigació, sinó el PDI que mai en té prou.

Des de CCOO de l’UJI creiem expressar el sentiment de tot el professorat en manifestar la nostra rotunda indignació i, després d’haver realitzat diverses indagacions sobre autories intel•lectuals, exigim al PPI (Partit Perfectament Identificable) que no instrumentalitze el professorat universitari, que no sols és el segon més mal pagat de tota Europa sinó també el més mal pagat del sistema educatiu espanyol, per a perpetrar les seues maniobres en període electoral, tot i que sospitem que llançar totes aquestes falsedats i mentides sobre el PDI de l’UJI, més enllà de la campanya electoral, guarda relació amb la seua intenció de deixar Castelló sense Ciències de la Salut i donar al Bisbe de València la Facultat de Medicina perquè al Sr. Cardenal -amb allò d’imposar les mans- li surt més bé i més barat.

No obstant, per a desacreditar l’UJI i els seus professors davant la població de Castelló hagueren pogut triar algú que dominés millor l’art de la suma i la multiplicació, operacions matemàtiques aquestes que, com haureu pogut veure, qui ha redactat els articles no domina (12 x 2805,81 = 47000 rodona periòdica “mundial”).

Ens ho hem pres una miqueta a broma per no plorar.

Secció sindical de CCOO de la Universitat Jaume I.