A instàncies de CCOO i, per tal que l’UJI desenvolupara l’article de la LOMLOU on s’estableix la implementació per part de les universitats dels programes per a que els TEU no doctors puguen realitzar la seua tesi doctoral, l’Equip de Govern ens explica que el seu programa, en compliment d’aquest punt de la LOMLOU, consistirà en modificar el Programa de Sabàtics de l’UJI tot incloent una línia específica de sabàtics per fer la tesi els TEU.

Açò representa una quota fixa, o més ben dit màxima per aquest motiu, en cada convocatòria.

A continuació us mostrem aquells punts què, continguts en el Programa de Sabàtics de l’UJI, concreten la proposta:

• La Universitat Jaume I establirà 5 llicències per semestres sabàtics addicionals a les que venien dotant-se fins l’actual modificació d’aquest Programa, les quals s’adreçaran a professorat titular d’escola universitària no doctor que haja expressat el seu desig d’avançar cap a la consecució del títol de doctor/a. Les que pogueren quedar-ne desertes, es podran assignar, arribat el cas, a sol·licitants de llicències per semestres sabàtics per a la realització de projectes docents i/o de recerca.
  • En aquest supòsit, no és requisit haver de romandre en un centre diferent a la Universitat Jaume I.
  • Si l’objecte de la llicència és avançar cap a l’obtenció del títol de doctor/a per part de professorat titular d’escola universitària no doctor, s’haurà d’incloure tota la informació relativa als estudis de doctorat del professor/a sol·licitant, per exemple: programa de doctorat on es troba matriculat; fase en què es troben els seus estudis; nom del director/a de la tesi; data d’inscripció de la tesi; etc.
  • També amb caràcter extraordinari es podrà sol·licitar la concessió d’una llicència per 2 semestres sabàtics o, el que és equivalent, per un any sabàtic, preferentment dins d’un mateix curs acadèmic.
  • La concessió d’una llicència per semestres sabàtics a un professor/a es recollirà en el seu expedient acadèmic.

Programa de sabàtics complet