Benvolgudes companyes,
Benvolguts companys,

Us informem que, a la sessió núm. 20 del Consell de Govern, que va tenir lloc el dia 25 de juny de 2008, es va aprovar el Programa d’incentivació a la jubilació voluntària del personal de la Universitat Jaume I per al bienni 2008/09-2009/10.

Des de CCOO volem agrair al president de la Mesa Negociadora la predisposició mostrada a l’hora de negociar aquest Programa que, d’altra banda, des de CCOO, hem estat demanant des de fa molt de temps sense rebre cap resposta. Fou per això que, amb data 5 de febrer de 2008, la Secció Sindical de CCOO a l’UJI va decidir fer arribar per Registre General al president de la Mesa Negociadora i als vicerectors d’Ordenació Acadèmica i Professorat i de Relacions Institucionals i Benestar Social, respectivament, la nostra proposta sindical de Programa d’incentivació a la jubilació per al PDI i PAS de la Universitat Jaume I de Castelló.

A la Mesa Negociadora de data 22 de maig de 2008, l’empresa ens hi va fer arribar la seva pròpia Proposta d’incentivació a la jubilació.

Després d’estudiar-la, CCOO va considerar-la, en el seu conjunt, com a una proposta “de mínims”, per la qual cosa Comissions Obreres va continuar amb les negociacions fins a aconseguir aquelles millores que estimava necessàries.

També podeu consultar el Programa d’incentivació a la jubilació per al bienni 2008/09-2009/10, que es va aprovar al Consell de Govern de data 25 de juny de 2008; cal recordar que aquest Programa que ara s’ha negociat es revisarà bianualment.

Aspectes a ressaltar del Programa d’incentivació de la jubilació voluntària:

• Gratificació econòmica per al professorat si es jubila entre els 60 i 64 anys, que es rebrà juntament amb l’ultima nòmina.

• Gratificació econòmica per al PDI contractat i PAS que es jubile al complir 65 anys, que es rebrà juntament amb l’ultima nòmina. La quantia d’aquesta gratificació el primer any de vigència d’aquest programa serà de 9.405,97 €.

• Inclusió en el càlcul de la quantia de l’incentiu econòmic del professorat dels cossos docents universitaris, del component per mèrits docents del complement específic, establert en la disposició addicional segona del RD 74/2000, per als professors procedents de cossos docents no universitaris.

Acords:

Actualment, les disposicions legals aplicables per la jubilació del professorat dels cossos docents universitaris i del personal d’administració i serveis son diferents, per tant, es produeixen situacions distintes entre personal de l’UJI. Es per això, que s’ha arribat a un acord entre l’administració de la Universitat Jaume I i els sindicats presents en la Mesa Negociadora. Una vegada posat en marxa aquest programa d’incentivació, s’estudiaran formules compensatòries per al PAS, com ara la possibilitat d’una reducció progressiva de l’horari des dels 60 als 65 anys.

Model de sol·licitud

Als fitxers adjunts podeu trobar la Proposta de programa de incentivació a la jubilació que va presentar per registre al mes de febrer de 2008 Comissions Obreres, la Proposta que va presentar la empresa al mes de maig i el Programa d’incentivació a la jubilació que finalment es va aprovar al Consell de Govern de data 25 de juny de 2008.