Benvolgudes companyes,

Benvolguts companys,

Després d’haver-nos reunit l’executiva per a debatre el document lliurat per l’empresa sobre la “Proposta de modificació del barem de concursos de mèrits per a la provisió de llocs de treball del PAS” de l’UJI, i atenent les opinions i les propostes de millora que hi heu aportat l’afiliació sobre l’esmentat document, hem fet, per unanimitat la següent valoració:

De la proposta de l’empresa ens han semblat positives les següents accions:

Valoració en els concursos els cursos de menys de 15 hores: Entenem que aquests cursos són importants i necessaris per tal de millorar temàtiques específiques de la feina diària. La majoria de vegades la seva temàtica tan específica implica una curta durada i no per això s’han de deixar de valorar.

Incentivació de la formació: Es positiu que l’empresa endengat i done suport al fet que la formació dels treballadors és un dret i que aquesta els és molt important, així com també ho és per a la pròpia empresa que a la seva vegada està obligada a formar-nos.

Actualització del barem dels cursos de llengües estrangeres per tal d’equiparar-lo a l’Espai Europeu d’Educació Superior.

D’altra banda, aquells punts que no ens han paregut tan adients han estat:

La caducitat dels cursos de formació: Pel que fa a la resta d’universitats del País Valencià hi ha qui ja aplica la caducitat i hi ha d’altres en les que encara no és d’aplicació.
Ens pareix d’allò més bé que s’incentive la formació. L’empresa ha proposat la caducitat però del sondeig que hem fet entre l’afiliació se n’extrau que no estem d’acord amb aquest punt. Nosaltres farem unes altres propostes per incentivar la formació.
Ara bé, com tots ja sabeu, en les darreres lleis que s’han aprovat i que pertoquen a l’administració pública, entre d’elles l’Estatut bàsic de l’empleat públic, un dels punts fa referència a la carrera professional, això és, la possibilitat d’una promoció horitzontal dins del mateix grup. Un dels ítems que es tindrà en compte per aquesta promoció serà la formació personal. A les hores, quan es desenvolupe la Llei d’ordenació i gestió de la funció pública valenciana, es podran tornar a valorar altres mesures per a la incentivació en l’apartat de formació.

Valoració dels coneixements del valencià amb un màxim de 2 punts i no 3 punts com està fins ara: Tot i que pensem que el fet d’incloure el nivell mitjà de valencià com a requisit per tal d’accedir a l’UJI ja va ser una fita molt important, pensem que els cursos específics de llengua valenciana han d’estar també millor reconeguts donada la seva transcendència i importància en l’ús que es fa d’ells diàriament en aquesta administració.

Les propostes de canvi que fem a aquest document són:

Valencià: Valoració de 3 punts per al valencià. Per això, s’hauran de clarificar les equivalències. S’haurà d’elaborar una graella de baremació semblant a la dels idiomes comunitaris, sobre tot pel que fa als cursos específics, és a dir, llenguatge administratiu, redacció i correcció de textos, documents dels òrgans col·legiats, ús no sexista del llenguatge…etc, per tal que tot el món conega quina és la seva valoració en els concursos.

Formació: Mentre tota la normativa esmentada més a dalt es posa en marxa del tot pel que fa a les universitats, es podrien introduir altres solucions que fomenten la formació del personal, com és la possibilitat de tenir en compte les hores de formació com una part de la productivitat individual anual.

Valoració dels cursos: Si parlem de cursos específics a raó de 0.01 punts X hora de formació, hem de suposar que tothom tindrà accés a obtenir la mateixa puntuació pel mateix curs específic obtingut fora d’aquest àmbit administratiu per tal de garantir el principi d’igualtat.