Benvolgudes companyes i companys:

Després d’haver rebut moltes preguntes vostres sobre la licitud i garanties del procediment informàtic que unilateralment va fixar l’UJI per a controlar les persones que decidiren fer vaga el dia 29 de setembre i una vegada constatada la nul·la voluntat d’arribar a cap acord (tal com heu pogut comprovar en el Decret de rectorat sobre serveis mínims que se’ns va enviar a tots), vam considerar que el procediment triat no s’adequava ni tan sols a la normativa vigent per la qual cosa vam enviar un correu electrònic a tot el PDI on s’informava d’aquest fet i es proposava un TEXT ALTERNATIU més en consonància amb les garanties de les treballadores i treballadors i amb la informació als usuaris (el procediment del rectorat NO donava informació als usuaris, només volia saber qui feia ús del dret de vaga als sols efectes de restar-li els diners)

Aquest correu, per tal d’evitar com en anteriors ocasions la CENSURA PRÈVIA per part de l’Empresa, l’enviàrem no sols a través de les "Llistes de correu electrònic de l’UJI" (to PDI) sinó també a través de la llista particular de correu de CCOO. Això succeeix a les 14,28h. del dia 28 de setembre.

A les 12h. del matí del dia de la Vaga després d’haver comprovat que aquestos correus no havien aplegat als seus destinataris (el PDI) i suposant que aquest bloqueig de correu – per haver-lo enviat per distintes vies- es devia a problemes tècnics, ens vam posar en contacte amb la Direcció del Servei de Comunicació i, davant la nostra incredulitat, ens va notificar que no era un problema tècnic sinó que "era una ordre expressa del Rectorat".

L’equip anterior ens va censurar durant tot el seu mandat la llista "to PDI" "to PAS" i "to UJI" cosa rebutjable en una institució democràtica i que vam denunciar públicament en multitud d’ocasions, però mai se’ns hagués acudit que algú s’atrevira a censurar també els correus que no utilitzen aquestes vies institucionals.

De tot això hem fer la corresponent denúncia davant el rectorat i aquest ens ha convocat a una reunió on hem plantejat totes aquestes qüestions. Hem protestat fermament per la utilització d’aquestes mesures plantejant com a inacceptable que des del Rectorat d’una Universitat Pública es puga censurar (per si de cas -ai la informàtica!- direm que presumptament) la comunicació d’un sindicat amb la resta de treballadores i treballadors i fins i tot amb la seua pròpia afiliació sobre informació demanada amb motiu dels procediments d’una convocatòria legal de Vaga. Entenem i així ho hem fet constar que aquesta actuació no sols ultrapassa qualsevol consideració ètica i estètica sinó que incorre -també presuntament- en diversos il·licits penals: </meta>
</meta>

Se’ns ha negat el dret a la llibertat d’informació i expressió no basant-se en el contingut d’aquesta sinó perquè s’han considerat els propietaris del mitjà. Previsiblement -si s’ha fet, ja descobrirem com s’ha fet- s’ha vulnerat el dret fonamental al secret de la correspondència i comunicació i, no cal ni dir-ho, s’ha violat de manera flagrant -de moment també presumptament- la Llei de llibertat sindical.

Després d’haver fet totes aquestes consideracions, haver escoltat les motivacions per part del rectorat i haver acceptat les disculpes corresponents, el rectorat s’ha compromès a negociar i pactar per tal que no es tornen a produir aquestes actuacions uns:

.- Criteris sobre la utilització de la comunicació electrònica TRANSPARENTS i CONSENSUATS.
.- Procediments de control de Vaga UNIVERSALS i d’acord a la legislació i als drets de les treballadores i treballadors.
.- Destinació SOLIDÀRIA, CONSENSUADA i COMPROVABLE dels descomptes inclosos els que es produïsquen amb motiu d’aquesta vaga.
Amb la qual cosa hem donat per tancat l’incident.

Moltes gràcies a totes i tots els que heu seguit la vaga i a totes i tots que heu tingut la la paciència de llegir aquest comunicat.

Secció Sindical de CCOO-UJI.

NOTA per a l’afiliació
:
Estem convençuts que després de la lectura d’aquest comunicat entendreu amb més claredat el perquè un dia després de la vaga heu rebut dos correus de CCOO que, després d’haver-se realitzat aquesta, ja no tenien cap significat. Són els correus esmentats ací i enviats el 28 i, que pels motius que siguen cadascú heu rebut amb posterioritat.