POSTURA DE CCOO DAVANT LA  NORMATIVA SOBRE EL SAD

Primer que res ens felicitem i donem l’enhorabona a l’equip de direcció pel fet de posar d’una vegada, després de tres anys, el document damunt la taula.

Serà més bo o més roí, però ens permetrà sortir de l’actual indefensió davant les institucions universitàries i poder impugnar davant on faça falta no sols aquest document sinó també tot el projecte.

Després de llegir-lo detingudament ens hem trobat en el dilema d’anar proposant esmenes  (les tenim) o, vista la pobresa, indefinició, complicació i alguna que altra contradicció en l’articulat, manifestar la nostra esmena a la totalitat per les següents raons:

1.- Sabent-ho o no, el rectorat ha incomplit novament la seua paraula que no apareixeria cap document normatiu sense, prèviament, parlar amb la representació sindical. Ara apareix aquest document fins i tot articulat.

2.- El document, és molt curiós, en cap moment parla de MILLORA: o es parla de complir aspectes i objectius exclusivament burocràtics o es parla d’aspectes disciplinaris i sancionadors amén de carregar de feina inútil al professorat, a les direccions de titulació i a les de departament. Per cert tot això ja ho vam intuir, denunciar fa tres anys i fer constar des del primer moment en les respectives actes perquè quedés demostrada la inutilitat i, a més a més la no negociació.

3.- Des de sempre en CCOO hem estat per buscar i consensuar un procediment que permeta el seguiment del compliment de l’activitat docent del PDI i de la seua millora. En comptes d’eixe TREBALL COL·LECTIU obligat, sí o sí se’ns ha imposat un projecte sorgit de vés-te a saber d’on, merament burocràtic que gens ajuda a cap procés de seguiment ni, molt menys de millora per moltes vegades que al document que se’ns presenta s’utilitze aquest concepte. Algun dia acabarem per saber el perquè d’aquest entossudiment a imposar aquest projecte front a TREBALLAR CONJUNTAMENT en qualsevol altre que resulte eficaç.

4.- També ens preocupa que ara se’ns presente el desplegament normatiu per a negociar quan el projecte que el genera, com dèiem, ha estat imposat des del primer moment. De cap manera aquesta segona acció pot convalidar la primera.

5.- Donant suport a la nostra opinió d’estar davant d’un procés farragós i poc fiable només cal veure que mentre en full i mig es despatxa l’exposició de motius i l’articulat, necessita de 9 fulls per a descriure el manual d’aplicació. Ni que haguéssem comprat un coet espacial.

6.- Per la qual cosa queda clar que CCOO presenta una esmena a la totalitat i en la corresponent MN manifestarem el nostre vot en contra.