Els sindicats UGT, CCOO i CSIF i la Universitat han realitzat a 16 de febrer de 2017 l’acte de signatura pública de l’acord de la Mesa Negociadora de la Universitat Jaume I sobre els complements retributius de Personal Docent i Investigador (PDI) i del Personal d’Administració i Serveis (PAS) introduïts per les lleis 13 i 14/2016 de la Generalitat Valenciana. La millora s’emmarca en els pressupostos de la Generalitat per a aquest any, que inclouen una línia de subvenció nominativa per a la millora de les condicions laborals del personal universitari.

En concret,  s’estableix el reconeixement de quinquennis i sexennis al professorat contractat doctor, i de quinquennis a professorat ajudant doctor, i també l’equiparació de la condició d’acreditats a catedràtics a la d’habilitats, pel que fa als complements autonòmics. Respecte al PAS es contempla el 50% dels conceptes retributius de l’aplicació de la carrera professional horitzontal que aplica la Generalitat Valenciana al seu personal, amb el compromís d’arribar a satisfer el 100% de la dita carrera dintre dels dos pròxims exercicis.

Els efectes econòmics d’aquest acord són d’1 de gener de 2017, i requereix l’autorització de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic.