Dimarts 7 de febrer CCOO i la resta de sindicats que conformen la Mesa General d’Universitats hem assistit a una reunió convocada per la Conselleria d’Universitats. Els representants de la Conselleria ens han informat sobre la modificació del Decret 174/2002, compromís que havien adquirit en l’última Mesa Tècnica.

Com us vam informar la modificació d’aquest decret possibilitaria la implementació del preacord del Conveni Laboral de les universitats públiques  valencianes que porta quatre anys sense executar-se.

La revisió s’ha centrat en:

• Capítol I (Règim del personal docent i investigador contractat laboral): introdueix les figures definides en el projecte de LOSU
  • Capítol II (Retribucions: actualitza les retribucions de les diferents figures laborals. S’ha trobat la manera d’implementar el preacord de conveni establint una via excepcionalitat emparada per la Llei de pressupostos per a poder abordar l’augment de la massa salarial.

Des de CCOOPV valorem positivament que finalment s’haja trobat el mecanisme per a desbloquejar definitivament el document que donarà cobertura a tot el professorat laboral de les universitats valencianes. No obstant això, considerem que la reunió, que l’administració ha qualificat com a “informal” i com a pas previ a la convocatòria de mesa tècnica, hauria d’haver estat convocada com a tal mesa, espai natural de negociació en el qual confluïm conselleria, universitats i sindicats. Treballar directament des de la mesa tècnica ens permetria agilitzar el procés.

Davant la proposta  la Conselleria CCOO ha traslladat la necessitar de revisar diverses qüestions de l’articulat. A grans trets són els següents:

• Tots els aspectes relacionats amb les comissions de selecció
  • Aclariments respecte als contractes d’interinitat
  • Còmput de triennis del professorat associat
  • Aclariments respecte als contractes d’interinitat
  • Sexennis per a professorat laboral temporal

Des de CCOO esperem que les nostres reivindicacions siguen tingudes en compte o debatudes en profunditat en la mesa tècnica que la Conselleria ha de convocar pròximament. Continuem treballant per a agilitzar l’aplicació del Conveni.