Eleccions Sindicals UJI 2022

PDI associat

MANIFEST

Des de CCOO pensem que tant l’UJI, com la GVA com el Govern Espanyol, no han aprofitat aquests últims anys per impulsar una política de reversió per les històriques retallades, ni per desenvolupar un nou model universitari que supere els problemes de l'actual, com la gran precarietat i la sobrecàrrega de treball de amplis sectors tant del PAS com del PDI.

A més a més recordem el sobreesforç desenvolupat per les treballadores i els treballadors davant la Covid-19. Durant la pandèmia, CCOO-UJI va defensar la salut laboral pels principis de rigor i responsabilitat, amb fonaments científics, posant sempre LES PERSONES PRIMER, fugint de l'alarmisme.

Hem recuperat part del poder adquisitiu perdut, negociant amb l'Estat un increment dels salaris nominals del 9,8% a aplicar des d'aquest any fins al 2024. Així com un preacord de millora de les condicions de treball, com la recuperació de la jornada de 35 hores, la recuperació de la jubilació anticipada i la flexibilització de la taxa de reposició.

Les nostres propostes han aconseguit avanços necessaris a la Llei de la Ciència, la LOSU i el teletreball. També hem aconseguit l'estabilització de part del PAS i del PDI en situació més precària.

CCOO ha reclamat constantment la posada en marxa del conveni del personal laboral de les universitats públiques valencianes, preacord que vam signar al 2019. Des de CCOO hem aportat propostes per fer-ho possible, que han sigut ignorades per l’administració pública. Davant el recent anunci del seu desbloqueig, seguirem en la lluita per a l'aplicació definitiva del conveni.

CCOO ha presentant nombroses esmenes en el procés d'elaboració de la LOSU a fi de aconseguir millores significatives i eliminar els aspectes negatius. Igualment, hem mantingut una posició molt crítica amb el funcionament de les agències d'avaluació, exigint transparència, menor burocratització i altres millores indispensables a ANECA i les altres agències.

La nostra proposta per aquestes eleccions és nodreix de les ensenyances de Manolo Quixal, el nostre referent i mestre. Sempre innovant, de front, donant solucions, denunciant les injustícies i al servei dels treballadors i treballadores de l’UJI.

Ens comprometem a continuar treballant pel PAS, pel PI i pel PDI (a temps complet i parcial), des d'una acció sindical honesta i eficaç, per la millora dels drets i les condicions laborals.

Canviem les coses per construir la universitat que volem, realment sostenible i inclusiva, per desenvolupar una societat més lliure, critica, democràtica i solidària.

Sindicalisme de classe i participatiu.

Condicions de treball.

• Assegurar que s'aprove una LOSU que atenga les reivindicacions de les treballadores i els treballadors, que assegure llocs de treball en condicions dignes i estables, i permeta avançar cap a una millor docència i investigació.
  • Exigir la posada en marxa immediata del conveni col·lectiu del personal laboral de les universitats públiques valencianes.
  • Reivindicar que les millores que implica el conveni s'apliquen amb retroactivitat des de la seva signatura a l'any 2019.
  • Reivindicar que la UJI assumisca les pujades salarials del Personal Laboral establertes en el conveni fins a la seua entrada en vigor, que en tot cas reivindiquem com immediata (a falta de definició d'esta pujada, demanem una equiparació salarial a la Universitat d'Alacant).
  • Reconeixement, reducció docent i pagament de Sexennis d'Investigació per al professorat associat.
  • Reconeixement i pagament de Quinquenis per al professorat associat.
  • Defugir de l’ús i abús de la figura de Profesor Associat per cobrir incidències i interinitats i exigir condicions dignes per al Professorat Associat a la UJI incloent la pujada salarial i el reconeixement de les hores dedicades a la preparació de les classes.
  • Estabilització de la figura de professorat associat amb contractes indefinits amb les mateixes regles que les figures a temps complet, en lloc de renovació anual.
  • Reclamar la recuperació de l'ocupació perduda, per tal de permetre la renovació generacional, l'estabilització del personal laboral i, d’aquesta manera, millorar la docència i la investigació (eliminació de la taxa de reposició d'ocupació pública).
  • Pla per promocionar PDI associat en PDI funcionari.
  • Equiparació Retributiva entre les figures laborals i les funcionarials.
  • Ampliar la plantilla de PDI estructural i avançar en la conversió d'ocupació temporal en fixa.
  • Combatre la sobrecàrrega de treball, reclamant la contractació de personal qualificat per a les tasques de gestió i administració, així com revertint el creixement constant de les tasques burocràtiques del PDI.
  • Impulsar el respecte al benestar i la dignitat de les treballadores i els treballadors de la universitat, desenvolupant polítiques d'igualtat, facilitant realment la conciliació amb la vida laboral i familiar, combatent les discriminacions, l'assetjament i l'estrés, així com impulsant una atenció més àmplia als riscos psicosocials.
  • Exigir una millora del finançament públic, amb l'objectiu de garantir una contribució financera que assoleixi la mitjana d'inversió als països de la UE.
  • Revisar el sistema de reduccions de la càrrega docent i retribucions atenent al volum real de treball dels càrrecs i tasques de gestió, així com a les situacions personals (coordinació d’àrea, secretaria de departament, participació en comissions, conciliació...).
  • Reducció progressiva de la càrrega docent de TOT el PDI a partir del primer sexenni/tram d’investigació.
  • Disminuir la ràtio PAS/PDI, augmentant el personal especialitzat dedicat a tasques administratives per a facilitar els processos de gestió i reduir la càrrega burocràtica del PDI.
  • Disminuir la ràtio PDI/estudiantat, garantint una grandària adequada dels grups en funció dels tipus de docència, però mai superior a 45 persones.
  • Plantejar un càlcul adient a l’elevada càrrega d’hores de treball de tota l’activitat docent. Cal incrementar el valor creditici per a la direcció dels TFG i TFM, e incloure en el POD tasques com els tribunals d’aquest tipus de treballs.
  • Endarrerir les dates de dipòsit i defensa de TFG/TFM en la convocatòria de setembre per permetre un treball de seguiment i correcció de qualitat sense contravindre el dret a les úniques vacances establertes al mes d’agost segons el reglament de PDI.
  • Demandar la simplificació del DOCENTIA, així com la millora la metodologia de les enquestes i en la connexió de dades entre aplicacions per a lliurar al PDI de tasques inútils, i un allargaments dels terminis.
  • Adaptar els criteris d’avaluació i acreditació a les condicions i necessitats reals de la universitat i a les especificitats dels diversos col·lectius i àmbits de recerca, tot simplificant els procediments de la Memòria d’Investigació i incorporant la representació sindical a la Comissió d’Investigació.
  • Actualitzar la quantia de les dietes per a desplaçaments per investigació.
  • Incloure les iniciatives de difusió social del coneixement realitzades pel PDI en la valoració del seu treball.
  • Assegurar la transferència dels resultats de la investigació, garantint la seua disponibilitat pública mitjançant estructures no mercantils de transferència del coneixement al conjunt de la societat.
  • Recuperació del Programa de vacances del PDI.
  • Recuperació de les ajudes socials, del Pla de pensions i assegurança de vida.

Emergència Climàtica, defensa del Medi Ambient i Salut Laboral

• Aconseguir espais de treball saludables , ja siguen aules, despatxos, laboratoris, biblioteca o qualsevol instal·lació, sense que el tipus de contracte (a temps parcial o complet) siga un impediment..
  • Incorporar els criteris preventius en les polítiques d’inversió, implantant programes de vigilància específica de la salut, en funció de les diferents tasques desenvolupades, posant especial èmfasi en els riscos menys visibles, és a dir, els psicosocials, pels efectes que generen en la salut mental dels i les treballadores.
  • Cal garantir atenció psicològica i terapèutica per al personal de l'UJI, si fora necessari.
  • Revisions mèdiques més exhaustives i adaptades a l'edat: auditives, de la veu, oftalmològiques, de força, posturals, nutricionals.
  • Promoure activitats físiques adaptades al personal afectat amb malalties greus de llarga durada i/o físics o patologies detectades als reconeixements mèdics que acaben recomanant la pràctica d'activitat física per millorar problemes com hipertensió, sobrepès, etc.
  • Augmentar la implantació de sistemes d'estalvi i autoconsum energètic.
  • Disponibilitat de l'ús gratuït de BICICAS amb el carnet de l'UJI per a totes les treballadores i treballadors.
  • Exigir l'ampliació d'actuacions encaminades a la minimització dels residus sòlids i la recollida selectiva.
  • Eficiència climàtica i estalvi energètic mitjançat el tancament d'edificis en període no lectiu (sense que tinga cost per la plantilla), instal·lació de panels solars en cobertes, adaptació dels locals segons la seua ubicació...
  • Millora de les instal·lacions de l’UJI, per aconseguir un confort climàtic per al personal, amb el menor cost econòmic.
  • Augment dels punts de càrrega per a vehicles elèctrics.
  • Practicar la mobilitat sostenible: reforçar l’ús del transport públic i alternatiu, a través de la combinació d’una política activa d’incentius a l’ús de la bicicleta, i altres vehicles no contaminants, així com la promoció de l’ús compartit dels vehicles particulars (visualització del programa 4x4), tot mesures a fi de contribuir a mitigar l’impacte del canvi climàtic.
  • Exigir una actualització del estudi dels riscos psicosocials de la plantilla.
  • Cal augmentar el nivell de control i exigència sobre les condicions de salut laboral de les empreses contractades i concessionàries. Una coordinació d'activitats empresarials efectiva.
  • Estendre la estructura preventiva a tots els serveis i departaments

Formació, Inclusió, Cultura i Drets lingüístics

• Fomentar una formació contínua del professorat que responga a les seues inquietuds i a l’adaptació a les necessitats docents, mitjançant l’adequació dels horaris i condicions dels cursos organitzats per la UV a les possibilitats del personal
  • Continuar implementant accions formatives en igualtat entre dones i homes de caràcter obligatori.
  • Organització de cursos de formació mediambiental, encaminades a sensibilitzar a la comunitat universitària per a tindre conductes més sostenibles.
  • Oferta formativa per a incrementar les habilitats directives i organitzatives, de manera que puguen gestionar adequadament els problemes laborals quan sorgisquen.
  • Creació d’un “abonament cultural” gratuït per les treballadores i treballadors de l’UJI, per poder assistir a les activitats culturals de l’UJI.
  • Reprendre i negociar noves polítiques d'acció social a aplicar a la Universitat, així com l'ampliació de la seua dotació econòmica
  • Compromís amb el plurilingüisme.
  • Reforçar la formació en valencià, així com en altres llengües d’ús més habitual en l’entorn universitari.

Dona, Igualtat i Polítiques LGTBI

• Assegurar que es compleix la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals des de la perspectiva de gènere, evitant els riscos que incideixen en les dones.
  • Polítiques actives d'igualtat: la nostra meta és aconseguir la igualtat real entre homes i dones en el PDI de l'UJI.
  • Revisió i utilització del llenguatge inclusiu en tota la informació publicada i documentació generada per l’UJI, així com impartició obligatòria de cursos formatius per a tota la Comunitat Universitària.
  • Augment de les accions i activitats sobre feminismes i diversitat sexual, de gènere i familiar.
  • Continuar treballant en el seguiment i la prevenció de l’assetjament moral i el desgast professional.